Singles' Day saapuu jälleen Giganttiin - markkinointi herättänyt huomiota somessa

Maailmalla vuoden suurimpana ostospäivänä tunnettu Singles' Day saapuu jälleen Giganttiin tulevana viikonloppuna. Singles' Day on maailmalla myyntimäärissä mitattuna jo jopa Black Fridayta suurempi ostospäivä. "Viime vuoden Singles' Day kiinnosti suomalaisia. Netissä myynti kolminkertaistui ja myymälöissämme oli tuplasti kävijöitä tavalliseen päivään verrattuna," kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä. Gigantin Singles’ Day -mainonta on herättänyt tänä vuonna huomiota sosiaalisessa mediassa.

Vuosittain marraskuun 11. päivä vietettävä, Kiinasta alkunsa saanut Singles' Day on nykyään on levinnyt laajalle Kiinan rajojen ulkopuolelle ja siitä on tullut yksi maailman suurimmista ostospäivistä. Gigantti toi viime vuonna Singles' Dayn ensimmäistä kertaa Suomeen.

- Viime vuoden Singles' Day oli menestys. Netissä myynti kolminkertaistui ja myymälöissämme oli tuplasti kävijöitä tavalliseen päivään verrattuna, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

- Seuraamme tarkasti mitä maailmalla tapahtuu ja mitkä ovat kansainvälisiä kaupan alan trendejä. Uskomme, että Singles' Daysta tulee Black Fridayn ohella suuri ilmiö Suomessakin, Särkelä ennustaa.

Singles' Day osuu tänä vuonna samalle päivälle isänpäivän kanssa.Gigantissa sinkkupäivää juhlitaankin koko viikonlopun ajan.

- Sinkkupäivän tarjoukset ovat voimassa lauantaista sunnuntaihin ja odotamme vilkkaita kauppapäiviä, Särkelä ennustaa.

Mainoslauseet keräävät huomiota sosiaalisessa mediassa

Gigantti tuo Singles’ Day -kampanjaa esiin mainoksilla, joiden mainoslauseet ovat keränneet huomiota muun muassa Twitterissä. Ihmiset ovat julkaisseet Twitterissä kuvakaappauksia deittisovellus Tinderissä pyörivistä Gigantin mainoksista.

- Tinder ja siellä pyörivät rohkeat mainoslauseet sopivat mielestämme hyvin Singles’ Dayn teemaan. On ollut ilo huomata, että ihmiset ovat ottaneet ne hyvin vastaan ja esimerkiksi Twitterissä on aktiivista keskustelua ja ihmiset ovat intoutuneet keksimään omia mainoslauseitaan kampanjamme pohjalta, Särkelä kertoo.

Mikä Singles’ Day on?

• Singles’ Dayta juhlitaan 11.11.
  • Singles' Day on maailmalla myyntimäärissä mitattuna jo jopa Black Fridayta suurempi ostospäivä.
  • Singles' Dayn juuret ovat Kiinassa, jossa vuonna 1993 Nanjingin yliopistossa opiskelijat kehittivät sinkkuelämää juhlistavan päivän.
  • Maailmalla Singles' Dayna tunnettu sinkkupäivä on eräänlainen versio ystävänpäivästä: päivä, jolloin sinkut hemmottelevat itseään lahjoilla ja juhlistavat sinkkuuttaan.
  • Nykyään sinkkupäivä on levinnyt laajalle Kiinan rajojen ulkopuolelle ja siitä on tullut yksi maailman suurimmista ostospäivistä.

• singles day

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.