TOP 10 myydyimmät puhelimet toukokuussa 2019

Toukokuun myydyimpien puhelinten TOP 10 -listalla ykköspaikan vei Samsungin Galaxy A40. Useita kuukausia listan ykkösenä nähty Huawei P Smart 2019 löytyy toukokuun listalla sijalta kaksi. Samsung hallitsee listaa neljällä sijoituksella. Huaweilta, Applelta ja Sonyltä listalle päätyi toukokuussa kaikilta kaksi mallia.

- Toukokuun listalla on paljon keskihintaisia puhelimia.Kärkipaikan vei Samsungin uusi, 249 euroa maksava Galaxy A40. Tässä mallissa on erittäin hyvä hinta-laatusuhde ja esimerkiksi kamera on luokassaan erinomainen, kertoo Gigantin puhelimista vastaava myyntipäällikkö Mikko Pesonen.

Samsung hallitsee TOP 10 -listaa neljällä listasijoituksella. Huaweilta, Applelta ja Sonyltä listalle päätyi toukokuussa kaikilta kaksi mallia.

- Applen edellisten sukupolvien mallit iPhone 7 ja iPhone 8 nousivat hintojen laskun ansiosta listan sijoille kolme ja neljä. Lisäksi Samsungin viime vuoden lippulaivamalli S9 nousi listan sijalle 6 vahvojen kampanjoiden vetämänä, Pesonen kertoo.

Sony on kahdella mallillaan toukokuun listan yllättäjä. Pesonen ennustaa Sonysta uutta suosikkia.

- Sonylta oli listalla peräti kaksi mallia, Xperia XA2 ja helmikuussa julkistettu Xperia L3. Sonylta ei aiemmin olla nähty kahta listasijoitusta saman kuukauden aikana. Toukokuun tulos osoittaa, että Sonyn puhelimet kiinnostavat, Pesonen sanoo.

Myydyimmät puhelimet Gigantissa toukokuussa 2019, yksityisasiakkaatSuluissa edellisen kuukauden sijoitus.

1. Samsung Galaxy A40 (-)
  2. Huawei P Smart (1)
  3. Apple iPhone 8 (7)
  4. Apple iPhone 7 (10)
  5. Samsung Galaxy A50 (5)
  6. Samsung Galaxy S9 (-)
  7. Huawei P20 Lite (-)
  8. Sony Xperia XA2 (8)
  9. Sony Xperia L3 (-)
  10. Samsung Galaxy A9 (-)

Myydyimmät puhelimet Gigantissa toukokuussa 2019, yritysasiakkaat.

1. Huawei P Smart 2019 (2)
  2. Samsung Galaxy A40 (-)
  3. Samsung A50 (5)
  4. Samsung Galaxy S10 (-)
  5. Apple iPhone 8 (3)
  6. Samsung Galaxy Xcover 4 (1)
  7. Nokia 5.1 Plus (9)
  8. Samsung Galaxy S9 (-)
  9. Motorola One (-)
  10. Apple iPhone 7 (8)

Gigantti julkaisee myydyimmät puhelimet -listaukset kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat Gigantin eri myyntikanavista saatuihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: www.gigantti.fi/lehdisto

• myydyimmät puhelimet
  • älypuhelimet

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.