Ohita
Goodyear ilmoittaa paluusta Le Mansin 24 tunnin ajoon ja FIA:n kestävyysajon maailmanmestaruussarjaan

Tiedote -

Goodyear on ilmoittanut palaavansa autourheilun pariin Euroopassa ja kansainvälisesti kehittämällä uuden rengasmalliston FIA:n kestävyysajon maailmanmestaruussarjaan (WEC), johon myös Le Mansin 24 tunnin kisa kuuluu.

FIA:n kestävyysajon maailmanmestaruussarjaan kuuluu pitkän matkan kisoja neljällä mantereella. Kausi päättyy Le Mansin -finaaliin, jonka Goodyearin renkailla varustetut autot ovat voittaneet 14 kertaa.

Goodyear on valinnut urheiluautoilla ajettavan kilpasarjan ensimmäiseksi askeleekseen moottoriurheilun maailmanmestaruuskisoihin palaamisessaan, koska se on erinomainen näyttämö rengasteknologioiden esittelyyn laajassa valikoimassa erilaisia prototyyppi- ja GT-autoja, kuten moottoriurheiluosaston johtaja Ben Crawley selittää: ”Kilpailujen luonteen (kesto vaihtelee 4 tunnista 24 tuntiin) vuoksi renkaiden valinta ja strategia ovat ratkaisevan tärkeitä. Se tarjoaa motivoivan haasteen eurooppalaisten innovaatiokeskustemme teknologiatiimille selvitettäessä muita kilpailumahdollisuuksia merkille.”

Goodyear on yli vuoden ajan kehittänyt uutta rengasmallistoa Le Mans -prototyypeille innovaatiokeskuksissaan Hanaussa Saksassa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa. Renkaita kehitetään ja valmistetaan yhdessä Goodyearin uusimman tie- ja ratakäyttöön suunnatun Eagle F1 SuperSport -rengasmalliston kanssa. Näin pyritään varmistamaan teknologian ja tiedon vaihto maantie- ja kisarengasmallistojen välillä kummankin suorituskyvyn eduksi. Renkaat pääsevät tositoimiin ensimmäisen kerran WEC-sarjan 2019/2020-kauden alkaessa Silverstonessa elokuussa.

Tämä paluu on kuuluisan merkin paluu kansainvälisen moottoriurheilun pariin yhdellä legendaarisimmista moottoriurheilun näyttämöistä. Yli 250 000 katsojan yleisömäärällään Le Mans on yksi maailman suurimmista yksittäisistä urheilutapahtumista. ”Moottoriurheilu on edelleen yksi suosituimmista kansainvälisistä urheilulajeista,” Crawley jatkaa. ”Se tarjoaa meille erinomaisen tilaisuuden kertoa kuluttajille Goodyearin kilpailutoiminnan taustalla vaikuttavista perinteistä, innosta, innovoinnista ja teknologiasta.”

”Keskitymme aluksi autourheilukilpailuihin, ennen kuin alamme soveltaa oppimaamme muihin moottoriurheiluluokkiin, joita voisivat olla esimerkiksi kestävyysajo tai muut kilpasarjat.” Crawley lisää.

Goodyear on ylpeä historiastaan moottoriurheilussa. Neljäntoista Le Mansin 24 tunnin kisan voiton lisäksi Goodyearin renkailla on voitettu 368 Formula 1 Grand Prix -kisaa. Se on ennätys, jota ei ole vieläkään rikottu. Goodyear on kerännyt huomattavaa kokemusta urheiluautoilla kisaamisesta myös menestyttyään vuosikymmenien ajan amerikkalaisessa IMSA-sarjassa.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 64 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.