Ohita
Goodyear esittelee AA-luokan EfficientGrip Performance -malliston vuoden 2015 Geneven autonäyttelyssä

Tiedote -

Geneve, Sveitsi, 3. maaliskuuta 2015 –Goodyear ilmoittaa tänään esittelevänsä Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä uuden AA-luokituksen saaneen EfficientGrip Performance -renkaan, josta yhtiö toi markkinoille kahdeksan kokoa aiemmin tänä vuonna. Tämä lanseeraus tarkoittaa, että Goodyearilta on nyt saatavilla markkinoiden suurin määrä rengaskokoja, jotka ovat saaneet AA-luokituksen Euroopan rengasmerkintäasetuksen mukaan. Kahdeksan uutta AA-kokoa täydentää jo valmiiksi laajaa tällä hetkellä myynnissä olevien Goodyearin BA-luokan renkaiden valikoimaa, sillä 53 EfficientGrip Performance -rengasmallin kokoa on saanut BA-luokituksen[1].

AA-luokitus on Euroopan rengasmerkintäasetuksen korkein luokitus ja tarkoittaa, että renkaan suorituskyky on A-luokkaa sekä polttoaineen kulutuksen että märkäpidon osalta. A-luokitus polttoaineen kulutuksesta tarkoittaa, että renkaan vierintävastusta on alennettu. AA-renkaiden lanseeraus vahvistaa Goodyearin asemaa parhaita rengasmerkintöjä saavuttavien renkaiden valmistajien joukossa ja yhtiön jatkuvaa sitoutumista innovointiin.

”Sitouduimme rengasmerkintään vuonna 2012 ja näemme edelleen korkean luokituksen saavien renkaiden arvon asiakkaillemme ja yhteiskunnalle yleisesti”, totesi Goodyearin PR-johtaja Lie Junius. ”Käytämme tätä sitoumusta nyt perustana tuottaessamme renkaita, jotka saavuttavat rengasmerkintäohjelman parhaita luokituksia. Samaan aikaan peräämme yhä edelleen Euroopan unionilta tiukempaa asetusten noudattamisen valvontaa, sillä mielestämme nykyiset merkintäluokitukset ovat erinomainen keino tarjota kuluttajille enemmän tietoa renkaan eduista. Rengasmerkinnässä otetaan kuitenkin huomioon vain kolme arvosteluperustetta, kun taas oma tuotekehitysryhmämme tarkistaa yli 50 ominaisuutta varmistaakseen, että toimitamme markkinoille turvallisen, vahvan ja laadukkaan tuotteen.”

Goodyear esitteli AA-konseptirenkaat ensimmäisenä toukokuussa 2012 – ensimmäisenä päivänä, jona rengasmerkintäsääntöjä voi alkaa noudattaa vapaaehtoisesti. Näiden konseptirenkaiden esittelyn jälkeen Goodyear on jatkanut tämän teknologian kehittämistä parantaakseen entisestään rakenteen hienosäätöä, pintaseosta ja tuotantoprosessia.

”Olemme innoissamme siitä, että voimme tuoda markkinoille kahdeksan uutta AA-rengaskokoa. Olemme sitoutuneet tuottamaan innovaatioita ja erinomaista laatua renkaissa, ja EfficientGrip Performance -mallistomme myötä voimme nyt jatkaa kehitystyötämme tämän sitoumuksen pohjalta”, sanoi Goodyearin Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alueen markkinointijohtajaHans Vrijsen.

Kahdeksan AA-luokituksen saanutta EfficientGrip Performance -rengasta ovat koot 205/55R16 94W XL, 205/55R17 95V XL, 215/55R16 97H XL, 215/55R16 97W XL, 215/55R17 98W XL, 225/50R17 98V XL, 225/55R17 101W XL ja 225/60R16 102W XL.

Lisätietoja Goodyearista ja Dunlopista Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä on osoitteessa www.goodyear-press.com, jossa lehdistömateriaali on saatavilla. Meitä voi seurata myös Twitterissä osoitteessa @goodyearpress.

[1]Efficient Grip Performance -malliston 76:sta saatavilla olevasta koosta 8 kokoa on saanut AA-luokituksen, 53 kokoa BA-luokituksen, 2 kokoa BB-luokituksen, 11 kokoa CA-luokituksen, 1 koko BC-luokituksen ja 1 koko CB-luokituksen.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Sillä on noin 67 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 50 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessahttp://www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.