Goodyear EfficientGrip Cargo

Goodyear esittelee EfficientGrip Cargon, täysin uuden ratkaisun pakettiautoille

Pakettiautojen Goodyear Cargo Marathon -renkaan seuraaja pidentää kaluston ajomatkaa jopa 10 000 km[1]. Parantaa polttoainetehokkuutta ja tarjoaa paremman pidon etenkin märissä olosuhteissa.

Goodyear, yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista, on ilmoittanut EfficientGrip Cargo -renkaan lanseerauksesta Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan (EMEA) markkinoilla. Polttoainetehokkuus ja parempi ajokestävyys ovat yhä tärkeämpiä kuljettajille ja kuljetusyrityksille.[2] Tämän vuoksi Goodyear on tuonut markkinoille pakettiautojen renkaan, joka vastaa näihin vaatimuksiin uuden silikaseoksen ja parannetun kulumiskestävyyden ansiosta.

Aja pitemmälle samalla rengassarjalla

Paremman ajokestävyyden saavuttamiseksi[3] EfficientGrip Cargossa hyödynnetään kahta innovaatiota. Uusi silikapintaseos parantaa renkaan kulutuskestävyyttä ja pitoa märissä olosuhteissa. Uusittu pintakuvio optimoi renkaan jäykkyyden ja jakaa paineen tasaisemmin, jotta tien kanssa kosketuksiin tulee enemmän kumia. Näiden parannusten ansiosta tämä rengas voi tarjota kuljetusyrityksille jopa 10 000 km enemmän ajokilometrejä.

Säästä enemmän polttoainetta

Jäykemmän pohjaseoksen ja viilentävän välikerroksen ansiosta rengas tuottaa vähemmän lämpöä edeltäjäänsä verrattuna, mikä alentaa vierintävastusta jopa 18 %[4].

Tarpeiden edellä

Consumer PBU EMEA -yksikön merkkijohtaja Martijn de Jonge: "Uusi EfficientGrip Cargo tarjoaa pakettiautoja käyttäville yrityksille sen, mitä ne tarvitsevat eniten, kustannustehokkaan renkaan, joka kestää pitempään. Pakettiautojen kuljettajat kuluttavat suurimman osan työajastaan tien päällä, joten he arvostavat hyvää ajokestävyyttä. Kun otetaan myös huomioon heidän ajamiensa matkojen pituudet on polttoainetehokkuus äärimmäisen tärkeä, jotta heidän asettamat taloudelliset ja ympäristövaatimukset voidaan täyttää."

EfficientGrip Cargo on jo marraskuussa 2018 voimaan tulevan EU-asetuksen mukainen rengasmerkintöjen osalta ja erityisesti ajomelun, vierintävastuksen ja märän kelin pidon osalta.

Toukokuussa 2017 saataville tulee 28 kokoa, jotka kattavat 82 % markkinoista.

Päivä, jolloin tulee myyntiin:

Syyskuu 2016

215/60R17C – 109/107T

Toukokuu 2017
225/55R17C – 104/102H

[1] Edeltäjään verrattuna (Goodyearin sisäinen testi). Autona Renault Master, lopullisen raportin päiväys: syyskuu 2015. Koko: 215/65R16C 109T, yhteenveto 38 407 km:n ajon jälkeen. 9 323 km (etu) ja 22 320 km:n (taka) arvioitu lopullisen ajomatkan erotus Efficientgrip Cargon ja Cargo Marathonin välillä.
[2] Lähde: TGI TMS Consumer Segmentation, Saksassa, Etelä-Afrikassa ja Ranskassa vuonna 2014 tehty tutkimus
[3] Edeltäjäänsä verrattuna.
[4] Suhteellinen suorituskyvyn ero 215/75R16C 113/111R -kokoisen Goodyear Cargo G26 -renkaan ja Goodyear Efficientgrip Cargo (2015) -renkaan välillä sisäisen EC-vierintävastustestin perusteella.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.