Goodyearin kuorma-autonrenkaiden seuraava sukupolvi tulossa pian

Goodyear ilmoittaa tänään uuden kuorma-autonrenkaiden sukupolven lanseerauksesta. Euroopan markkinoille tuodaan syyskuussa kaksi täysin uutta kuorma-autonrengasmallistoa: KMAX ja FUELMAX. Mallistot koostuvat ohjaavan ja vetävän akselin sekä perävaunun renkaista. Niiden nimet vastaavat niiden vahvuuksia: KMAX on Goodyearin uusi "kilometrikuningas", joka on kehitetty optimaalisesti ajoa kestäväksi, ja FUELMAX on kehitetty erityisen polttoainetehokkaaksi renkaaksi. Nämä uudet renkaat siirtävät painopisteen käyttösovelluksesta eli kauko- tai lähiliikennekäytöstä taloudellisuuteen eli ajokestävyyteen ja polttoainetehokkuuteen. KMAX- ja FUELMAX-mallistoissa korostetaan kustannusten optimointia ja myötävaikutusta näitä renkaita käyttävien kuljetusyritysten liiketoiminnan menestymiseen.

Näiden uusien mallistojen myötä kuljetusyritysten on helpompi valita sopivat renkaat. Nyt yritykset voivat valita renkaat liiketoimintansa ja tarpeidensa perusteella, ja he voivat valita tärkeimmäksi kriteeriksi ajokestävyyden tai polttoainetehokkuuden.

Nämä Goodyearin uudet renkaat tuovat joustavuutta kuljetustoimintaan, sillä ne toimivat erinomaisesti sekä kauko- että lähiliikenteessä kaikkina vuodenaikoina renkaan kokonaissuorituskyvystä tinkimättä.

Goodyear KMAX- ja FUELMAX-renkaille tehdään parhaillaan vaativia kenttäkokeita, joissa valikoidut eurooppalaiset kuljetusyritykset osallistuvat kattaviin testeihin. Näiden testien tulokset ja tarkempia tietoja renkaiden ominaisuuksista julkaistaan pian.

Tietoja Goodyearista

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Sillä on noin 69 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja.

Goodyear Dunlop Europen hyötyajoneuvojen ja linja-autojen rengasvalikoima sisältää yli 400 erilaista rengasta, joita on saatavana yli 55 kokona. Monet johtavat kaupallisten ajoneuvojen valmistajat käyttävät Goodyearin renkaita vakiona, kuten DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ja Volvo. Goodyear toimittaa renkaita myös kaikille suurille perävaunujen valmistajille. Fleet First -palvelun myötä, joka sisältää TruckForce-palveluverkoston, ServiceLine 24 h -tiepalvelun, FleetOnlineSolutions -verkkohallintajärjestelmän ja Goodyear-uudelleenpinnoitusteknologian, Goodyear tarjoaa alan laajimman valikoiman kohdennettuja palveluita.

Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on sivustossa www.goodyear.com.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.