Ohita
Uusi digitaalinen innovaatio mahdollistaa entistä nopeamman ja tarkemman rengashuollon

Tiedote -

Tukholma, 23.6.2015 – Goodyear tuo markkinoille täysin uuden tablettisovelluksen, joka lisää eurooppalaisille asiakkaille tarjotun palvelun nopeutta ja laatua. Uuden eJob-sovelluksen avulla huoltotyöntekijät voivat välittömästi kirjata ja vastaanottaa tietoja käyttämällä tavallista tablettitietokonetta. Sen kautta tiedot ja valokuvat voidaan lähettää suoraan Goodyearin FleetOnlineSolutions (FOS) -rengashuoltojärjestelmään ja teknikko voi vastaanottaa huoltotiedot.

Rengashuoltopalvelut ja Goodyearin FleetOnlineSolutions-järjestelmä, johon eJob kuuluu, ovat kuljetuskalustoille välttämättömiä. Sovelluksen sisältämä digitaalinen innovaatio tekee rengashuollosta nopeampaa ja tarkempaa. Lisäksi asiakkaat voivat seurata renkaisiin liittyviä töitä reaaliaikaisesti verkossa.

Goodyearin eJob on nopea- ja helppokäyttöinen sovellus kuorma-autojen kaikkiin rengastöihin. Sen kautta voidaan myös lähettää ja vastaanottaa kaikki olennaiset tiedot, kuten pyörien sijaintia koskevat tiedot. GSM-tabletin avulla tiedot voidaan lähettää ja vastaanottaa juuri sillä hetkellä, kun työtä tehdään. Renkaista voidaan myös ottaa valokuvia, jos rengas on vaihdettava ja mukaan halutaan liittää kommentteja. Näin kuorma-auton kuljettaja tai omistaja voi itse nähdä renkaan ja syyn vaihtoon. Uusi eJob-sovellus on monikielinen, joten sitä voidaan helposti käyttää eri puolilla Eurooppaa.

Selkeiden ponnahdusvalikkojen kautta teknikot saavat näkyviin keskeisiä renkaisiin liittyviä tietoja, kuten rengaspaineet. Tiedot ovat välittömästi Euroopan kaikkien 2 000 Goodyear TruckForce -korjaamon ja valtuutettujen palveluntarjoajien käytettävissä.

”eJob-sovellus lisää rengashuoltopalvelujemme nopeutta ja tarkkuutta erinomaisella tavalla”, sanoi Goodyearin EMEA-alueen Fleet Solutions Truck Tires -osaston johtaja Waldek Jarosz. ”Uskomme, että FleetOnlineSolutions -ohjelmamme on alan paras. Nyt uusi eJob-sovellus tekee siitä entistä paremman. Yhä useammat eurooppalaiset kuljetuskalustot valitsevat FleetOnlineSolutions -järjestelmän ja FleetFirst

-rengashuoltopalvelun, sillä Goodyear tarjoaa selkeitä etuja kuljettajille.”

Yksi FOS-järjestelmän eduista on se, että asiakkaat pääsevät siihen suoraan Internetin kautta. Tämän ansiosta minkä tahansa työn edistymistä voidaan seurata reaaliaikaisesti. Esimerkiksi Suomessa oleva asiakas voi nähdä, että hänen Italiassa olevan kuorma-autonsa rengasta huolletaan tai vaihdetaan, jos teknikko käyttää eJob-sovellusta.

Goodyear eJob on osa Goodyearin Internet-pohjaista FleetOnlineSolutions

-rengashuoltojärjestelmää. Sovelluksen avulla renkaiden asentajat voivat kirjata kaikki tarvittavat työtiedot paikan päällä. Tämän jälkeen tiedot lähetetään tabletilta suoraan FOS-verkkosivustoon, jossa ne ovat välittömästi asiakkaan nähtävissä. Uusi Goodyear eJob-sovellus on nyt ladattavissa maksutta Google Play -verkkokaupasta.

Kategoriat

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasyhtiöistä. Sillä on noin 67 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteitaan 50 tuotantolaitoksessa 22 maassa eri puolilla maailmaa. Sen kaksi innovaatiokeskusta Akronissa, Ohiossa, ja Colmar-Bergissa, Luxemburgissa, pyrkivät kehittämään ensiluokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka edustavat tekniikaltaan ja suorituskyvyltään alan huippua.

Goodyear Dunlop Europen rengasvalikoima hyötyajoneuvoille ja linja-autoille sisältää yli 400 eri mallia ja 55 kokoa. Monet maailman johtavista hyötyajoneuvovalmistajista, kuten DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ja Volvo, asentavat Goodyearin renkaat vakiona. Lisäksi Goodyear toimittaa renkaita kaikille suurimmille perävaunujen valmistajille. Goodyearin palveluvalikoima on yksi alan laajimmista, ja siihen lukeutuvat mm. Fleet First, joka sisältää TruckForce -palveluverkon, ympärivuorokautinen ServiceLine -tiepalvelu, verkkopohjainen FleetOnlineSolutions -huoltojärjestelmä ja Goodyearin Retread -pinnoitustekniikat.

Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.