Gorenje: Suunniteltu yksinkertaistamaan elämää. 70 vuoden ajan

Gorenjen selkeä visio tehdä elämästä yksinkertaisempaa, vähemmän monimutkaista ja miellyttävämpää, mahdollisti sille tulemisen yhdeksi johtavista kodinkoneiden valmistajista. Idyllisessä Gorenjen kylässä, Sloveniassa, vuonna 1950 alkunsa pienenä työpajana saanut yritys on laajentunut monikansalliseksi yhtiöksi ja tunnetuksi kansainväliseksi tuotemerkiksi. Tuotemerkki, joka on sitoutunut suunnittelemaan ja kehittämään korkeimpien standardien mukaisia kodinkoneita innovaatioilla ja huipputason suunnittelulla. Selkeällä tulevaisuudennäkymällään Gorenje tarjoaa edelleen tarkoituksenmukaisia ratkaisuja elämän yksinkertaistamiseksi - koska yksinkertaisuudella on väliä.

Kaikki sai alkunsa parilla ahkeralla kädellä

Gorenjen ensimmäinen fokus kunnianhimoisella ja päättäväisellä tiimillään oli maatalouskoneiden tuotannossa. Nopeasti kasvava start-up inspiroitui kuitenkin uusista mahdollisuuksista kehittyvällä kodinkonealalla, ja se tuotti ensimmäisen kiinteällä polttoaineella toimivan lieden vuonna 1958. Heidän visionsa oli kehittää tuotteita, joita voitaisiin käyttää selvillä eduilla ja pitkäaikaisesti; yksinkertaisia asioita, joita jokainen koti tarvitsee. Se oli tuotemerkki, joka toi muotoilun tärkeimmäksi kilpailuvaltiksi kodinkonemarkkinoille. Tämä on johtanut siihen, että Gorenjesta on tullut maailmanlaajuisesti tunnettu hyvin suunniteltujen laadukkaiden kodinkoneiden toimittaja, joka yksinkertaistaa asiakkaidensa elämää.

Innovatiivisilla ratkaisuilla laatua jokapäiväiseen elämään.

Gorenjen innovatiiviset ratkaisut ruoan jäähdytykseen, ruoanlaittoon, pyykinpesuun ja tiskaamiseen tarjoavat optimaalista käyttömukavuutta ja vaivatonta, intuitiivista toimivuutta, antaen täydellisen lopputuloksen nopeammalla ja paremmalla suorituskyvyllä. Tässä mielessä Gorenje teki jo 90-luvun lopulla teollisuuden läpimurtonsa kehittämällä ensimmäisen elektronisen ja helppokäyttöisen Simple & Logical -pyykinpesukoneen. Erityisesti uudella vuosituhannella Gorenje lanseerasi useita muita suunnitteluinnovaatioita samalla selkeällä tavoitteellaan tarjotakseen yksinkertaisuuden kokemista. Mainitaksemme vain kaikkein erinomaisimmat tuotteet: HomeChef-uuni, jossa on sisäänrakennettu SimpleBake-toiminto ja patentoitu StepBake-teknologia, jota ohjataan intuitiivisella, helppokäyttöisellä värikosketusnäytöllä; IQCook-induktioliesi ruoanlaittoprosessin automaattisella sensoriohjauksella; WaveActive-pesukoneiden ja -kuivurien sukupolvi, joka perustuu vastikään toteutettuun tuoteidentiteettiin, nimeltään ”Human Simplicity”. Erinomainen suorituskyky intuitiivisen ohjauksen avulla, joka perustuu yksivaiheiseen ohjelmien valintaan, joka yksinkertaistaa pyykinpesurutiineja ja pyykinhoitoa. Gorenjen laitteet eivät ole suunniteltu vastaamaan vain käyttäjien tarpeita ja odotuksia, vaan myös heijastamaan heidän persoonallisuuttaan ja tyyliään.
Gorenje on ainutlaatuinen ja ensimmäinen tuotemerkki, joka on esitellyt maailman johtavia suunnittelijoita kodinkoneteollisuudessa. Yhteistyössä kuuluisan italialaisen Pininfarina suunnittelustudion kanssa syntyi vuonna 2000 huipputehokkaita kodinkoneita maailmanluokan muotoilulla. Tämän menestyksen rohkaisemana Gorenje jatkoi kumppanuuksia tunnettujen suunnittelijoiden kanssa, joiden intohimoina ovat käyttäjäkokemus, materiaalivalinta ja jotka löytävät täydellisen tasapainon muodon ja toiminnon välillä, kuten Karim Rashid, Ora-ïto, Nika Zupanc ja Philippe Starck, muutamia mainitaksemme.

Älykkäät ratkaisut kotiin yksinkertaistettua elämää varten

Tultuaan osaksi Hisense-ryhmää vuonna 2018, Gorenje sai mahdollisuuden jatkaa maailmanlaajuista kasvuaan. Yksittäisten älykkäiden laitteiden ja palveluiden, kuten älykkään pyykinpesun tai ohjatun tallennuksen, jotka auttavat käyttäjiä päivittäisissä askareissa kehittämisen lisäksi, Gorenje kehitti uuden innovatiivisen ratkaisun - ConnectLife-alustan. Aikana, jolloin yhteiskuntamme on muuttumassa yhä liikkuvammaksi, älykkäämmäksi ja kytketymmäksi, vie Connect Life -alusta laajalla valikoimallaan liitettyjä ja liittämättömiä laitteita ja ratkaisuja, kuten automaatiolaitteita, televisioita, kodinkoneita, älykkäitä valoja ja ovikelloja, käyttäjäkokemuksen todella aivan uudelle tasolle.

Selkeällä tulevaisuudennäkymällä

Gorenje arvostaa uskollisuutta ja uskollisuus slovenialaiseen tuotemerkkiin on ollut osa sukupolvelta toiselle siirtyvää perinnettä, jakaen samat arvot, kuten luottamuksen, luotettavuuden ja huolehtimisen. Siksi Gorenje jatkaa asiakkaidensa huolehtimisesta, jotka arvostavat luotettavaa, laadukasta ja asiakasystävällistä tuotemerkkiä, joka yksinkertaistaa ihmisten jokapäiväistä elämää heidän iästään riippumatta.

He jatkavat innovatiivisten ratkaisujen tarjoamista niille, jotka edellyttävät laatua ja luotettavuutta, vaivatonta käytettävyyttä, hyvää suorituskykyä ja hienoa suunnittelua. Täydellinen asiakaspalvelu turvallisuuden lupauksena, murehtimatta liikaa elämän vähemmän tärkeistä asioista on tärkeä prioriteetti. He tietävät, että tulevaisuus kuuluu yhteydelle ja sukupolville, jotka arvostavat yrityksiä, joilla on vaikutusta paremman maailman luomiseen tekemällä merkityksellistä hyvää ja asioita, jotka helpottavat elämää. Ja Gorenjen visiona on kuulua myös tähän tulevaisuuteen. Koska yksinkertaisuudella on väliä.

Viimeisen seitsemän vuosikymmenen aikana yli 100 miljoonaa Gorenjen kodinkonetta on löytänyt kotinsa noin 90 maassa ympäri maailmaa.Nykyään laaja valikoima laadukkaita kodinkoneita, jotka perustuvat 339 patenttiin, ja jotka ovat saaneet 37 kuuluisaa kansainvälistä muotoilupalkintoa, edustavat yhtiön rikasta perintöä.

• Sisustus