Axor Onessa kaikki toiminnot on integroitu yhteen ainoaan käyttöyksikköön, josta käsin suihkuja ohjataan. Sopusuhtaiset painikkeet tekevät suihkun käytöstä mukavaa.

Kahdeksan iF DESIGN AWARD -muotoilupalkintoa Axor ja Hansgrohe -tuotteille

Hansgrohe SE:n kahdeksalle tuotteelle on myönnetty arvostettu iF Design Award 2016 -muotoilupalkinto. Tämä suihkujen ja hanojen suunnitteluun ja valmistamiseen erikoistunut yritys Saksasta on tällä hetkellä iF palkintojen saajien yritysranking-listalla 11. sijalla, parhaana saniteettialan yrityksenä maailmassa. Ranking-listalla Hansgrohe jätti taakseen noin 2.000 muuta yritystä, joiden joukossa mm. golbaalit huippubrändit Daimler, Volkswagen ja Adidas.

International Forum Designin kansainvälinen, 58 huippuammattilaisesta koostuva raati arvioi lähes 5.000 tuotetta 53 maasta. Arvostelukriteereinä olivat mm. muotoilun laatu, valmistuslaatu, innovaatioaste, ympäristöystävällisyys ja toiminnallisuus. Haluttu iF DESIGN AWARD myönnettiin 1.821 tuotteelle.

"Olemme enemmän kuin iloisia siitä, että iF DESIGN AWARD -palkintoja sataa meille. Tämä tunnustus osoittaa meille selvästi, että esteettistä muotoilua, erinomaista tuotelaatua ja helppokäyttöisyyttä yhdistävä muotoilufilosofiamme tarjoaa asiakkaillemme korkealaatuista hyötyä", sanoo Philippe Grohe, Hansgrohe SE:n Vice President for Design Management.

Luokitusten numero yksi

Jo yli 60 vuoden ajan iF DESIGN AWARD on ollut kansainvälisesti tunnustettu omaa luokkaansa olevan muotoilun symboli. Hansgrohe SE on tällä hetkellä sijalla 11 iF yrityslistalla ollen listan parhaiten menestynyt saniteettialan yritys. Tämä kylpyhuone- ja keittiöspesialisti sijoittuu siten sellaisten maailman parhaiden designbrändien kuin Samsung, BMW, Apple ja AUDI joukkoon. ”Me päätimme johdonmukaisesti tavoitella tasaista toiminnallista laatua ja hyvää muotoilua ennen ketään muuta toimijaa tällä alalla, ja aloimme tehdä yhteistyötä eräiden maailman parhaiden designereiden, kuten Philippe Starckin, Antonio Citterion, Jean-Marie Massaudin, Patricia Urquiolan ja Phoenix Designin kanssa”, selittää Philippe Grohe. ”Tänä päivänä me olemme suunnannäyttäjiä kylpyhuone- ja keittiödesignissa, mikä myös näkyy meidän iF ranking -sijoituksessamme.”

Kahdeksan palkintoa innovatiivisille tuotteille

Hansgrohen kaksi brändiä vastaanottivat yhteensä kahdeksan palkintoa International Forum Designilta (iF). Voittoisat Axor-tuotteet ovat uusi all-in-one Axor One -suihkunohjausjärjestelmä, Axor ShowerSelect -termostaatit ja Axor Citterio Select -keittiöhana. Premiumbrändi Hansgrohe vakuutti tuomariston Talis E -pesuallashanamallistolla, Croma Select -malliston yläsuihkuilla, Crometta E 240 -yläsuihkulla, Crometta-käsisuihkulla ja Crometta-Showerpipellä.

Hansgrohe – se alkuperäinen Saksan “mustasta metsästä”

Hansgrohe SE on kotoisin Schiltachista Saksan Schwarzwaldista eli “mustasta metsästä”. Yritys on 115-vuotisen historiansa aikana kerännyt mainetta saniteettialan johtavana innovaattorina niin teknologian, muotoilun ja kestävyyden saralla. Hansgrohe SE:n hanat, suihkupäät ja suihkujärjestelmät ovat aitoja tuotteita, jotka tekevät kylpyhuoneista ja keittiöistä toiminnallisempia, mukavampia ja esteettisesti miellyttävämpiä. Yrityksen laatutuotteita on mm. sellaisissa arvovaltaisissa paikoissa kuin luksusristeilijä Queen Mary II, Lontoon Heathrown lentokentän terminaali 5, Burj Khalifa Dubaissa (maailman korkein rakennus), New Yorkin Yoo luksusasunnot ja Masdar City Institute of Science and Technology Abu Dhabissa. Yritykselle ja sen tuotteille on myönnetty lukemattomia palkintoja, kuten Red Dot, Wallpaper* Design Award ja Interior Innovation Award 2014 “Best of Best”. Vuonna 2014, yrityksen tuotemerkit Axor, Hansgrohe, Pharo ja Pontos tuottivat liikevaihtoa yli 874 miljoonaa euroa (2013 841 milj. euroa). Tänä päivänä Hansgrohe Group työllistää maailmanlaajuisesti yli 3.600 ihmistä, yksi kolmasosa heistä Saksan ulkopuolella. Tuotteet valmistetaan kuudessa tehtaassa Saksassa sekä Ranskassa, Hollannissa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yrityksellä on nollatoleranssi tuoteväärennöksiin ja design-kopioihin.