​Lehdistötilaisuus: Maailman tunnetuin onnellisuustutkija Emma Seppälä Suomeen

Stanfordin yliopiston psykologian tohtori Emma Seppälä tutkii työkseen onnellisuutta Yhdysvalloissa. Work Goes Happy -iltagaalassa 26. maaliskuuta esiintyvä Seppälä luennoi onnellisuuden, läsnäolon, myötätunnon ja tunneälyn merkityksestä.

Onni alkaa, kun sen perässä ei enää juosta, muistuttaa onnellisuustutkija Seppälä puheissaan ja kirjoissaan. Onnen löytämisessä auttaa pysähtyminen ja ymmärrys nauttia pienistäkin asioista. Onni löytyy elämän tarkoituksesta. Seppälän mukaan raha tai muut aineettomat tavarat eivät tuo onnea. Jos perustaa onnensa materiaalisiin arvoihin, mikään ei riitä, ja aina haluaa vain lisää. Onni tulee aineettomista asioista: hymystä, ystävällisyydestä, kiireettömästä hetkestä, läsnäolosta hetkessä ja elämässä.

Emma Seppälä on kirjoittanut Elä onnellisemmin – Käytännön opas onnellisuuteen, menestykseen ja hyvinvointiin, (The Happines Track, Harper Collins Nordic 2016). Seppälä tunnetaan myös maineikkaana puhujana ja konsulttina, joka auttaa mm. monia Fortune 500 -listalla olevia amerikkalaisia yrityksiä kehittämään työympäristöstään positiivisempia.

Seppälän suomalainen sukunimi juontaa juurensa Emman isoisään, Rafael Seppälään, joka toimi Pariisissa Suomen suurlähettiläänä.

”On mahtava saada Seppälä Suomeen ja Work goes happy tapahtuman iltagaalaan”, kertoo tapahtuman järjestäjä Jyri Kansikas.

Lehdistötilaisuus pidetään 25.3. klo 14 Oopperatalolla Alminsalin lämpiössä.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot lehdistötilaisuudesta:
Jyri Kansikas
Work Goes Happy
jyri.kansikas@wgh.fi

Lisätiedot, Elä onnellisemmin – Käytännön opas onnellisuuteen, menestykseen ja hyvinvointiin -kirjasta:
Johanna Riva
HarperCollins Nordic
PR & Marketing Manager
johanna.riva@harpercollins.com

• Taide, kulttuuri, viihde

HarperCollins on yksi maailman suurimmista kirjakustantamoista, jonka laaja englanninkielinen julkaisutoiminta kattaa kaunokirjallisuutta, lastenkirjoja, keittokirjoja, terveyteen liittyvää kirjallisuutta ja elämäkertoja.

Kustantamo on perustettu vuonna 1817 ja se on julkaissut teoksia monilta maailmankuuluilta kirjailijoilta, joista useille on myönnetty Nobelin kirjallisuuspalkinto ja Pulitzer-palkinto.

HarperCollins Nordic julkaisee kirjoja Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Julkaisemme ennen kaikkea romaaneja, dekkareita ja trillereitä. HarperCollins Nordic julkaisee teoksia kansainvälisiltä kirjailijoilta, jotka on valikoitu erityisesti pohjoismaisia markkinoita silmällä pitäen. Panostamme myös paikallisiin pohjoismaisiin kirjailijoihin.