Berliinissä 3.7. avautuva Wild Wild Wood antaa esimakua Heurekan tulevasta puuaiheisesta näyttelystä

Tiedekeskus Heureka on tuottanut Berliiniin Pohjoismaisten suurlähetystöjen yhteistalo Felleshusiin toiminnallisen näyttelyn Wild Wild Wood, joka kertoo puusta ja sen urbaaneista mahdollisuuksista. Näyttely avataan 3.7. ja se on maistiainen Heurekaan huhtikuussa 2020 avattavasta vaihtuvasta näyttelystä.

Wild Wild Wood on esillä Felleshusissa 3.7.–29.9.2019. Näyttelyn avaaminen polkaisee samalla käyntiin Suomen EU-puheenjohtajakauden Berliinissä. Näyttelyyn on vapaa sisäänpääsy kaikkina viikonpäivinä sen esilläoloaikana.

Wild Wild Wood on Heurekaan keväällä 2020 avattavan puuaiheisen ison vaihtuvan näyttelyn pilotti, joka tarjoaa vaikuttavia välähdyksiä näyttelyn keskeisistä teemoista. Yleisölle esitellään puurakentamisen mahdollisuuksia urbaanissa ympäristössä sekä tarjotaan mahdollisuus tutustua puun muotokieleen ja myös puumateriaalien hyvinvointivaikutuksiin.

Näyttelyssä puu huokuu hyvää. Näyttely virkistää ja tuo esiin puumateriaalin hienoja ominaisuuksia. Algoritmisesti suunnitellun puun alla voi kuulla viehkeää linnunlaulua ja rentoutua puun tuoksussa. Kaikenikäiset näyttelykävijät pääsevät leikkimään ja rakentamaan puulla. Näyttelyssä voi rakentaa unelmien puukaupunkia ja jättää julkisivuihin oman jälkensä.

Tavoitteena on ylittää Felleshusin keskimääräinen yleisömäärä, joka on noin 300 kävijää päivässä.Suomen Berliinin suurlähetystö vastaa näyttelyn paikallisesta viestinnästä.

Heureka on suunnitellut ja tuottanut Wild Wild Wood -näyttelyn Suomen ympäristöministeriön puurakentamisen ohjelman tuella.

”Puu on meille kaikille tuttu ja turvallinen materiaali, joka usein koetaan perinteisenä ja tylsänä. On erittäin mielenkiintoista nähdä, miten Heureka saa tuotua puun moninaiset mahdollisuudet esille näissä näyttelyissä ja miten niihin tutustuvat vierailijat reagoivat kokemaansa” sanoo puurakentamisen edistämisen ohjelmapäällikkö Petri Heino ympäristöministeriöstä.

Wild Wild Wood on osa Heurekassa keväällä 2020 avautuvaa laajempaa puuaiheista näyttelyä, jota ovat tukeneet myös Suomen Metsäsäätiö, Puutuoteteollisuus, Stora Enso, Metsä Group, UPM Plywood, Versowood, Isku ja Novart.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Jussi Kahlos, jussi.kahlos@heureka.fi, puh. 040 9015 284