Tiedote -

Honeywell esittelee Bluetoothilla varustetun kiinteän kaasunilmaisimen kaupallisiin ja keveisiin teollisuussovelluksiin

HONEYWELL ESITTELEE BLUETOOTHILLA VARUSTETUN KIINTEÄN KAASUNILMAISIMEN KAUPALLISIIN JA KEVEISIIN TEOLLISUUSSOVELLUKSIIN

Älypuhelimeen yhdistetty ilmaisin helpottaa ja nopeuttaa asennus-, huolto- ja raportointitehtäviä

POOLE, U.K., 09 elokuu 2017 – Honeywell (NYSE: HON) julkisti tänään uuden Bluetoothilla varustetun kiinteän kaasunilmaisimen kaupallisiin ja keveisiin teollisuussovelluksiin. Se mahdollistaa käyttäjille laitteen helpon asennuksen ja kunnossapidon yksinkertaisella älypuhelinsovelluksella.

Sensepoint XCL on seinään asennettava laite, joka valvoo tiettyjen kaasujen vaarallisia tasoja – ammoniakki, hiilimonoksidi, rikkivety, typpidioksidi, happi ja palavat kaasut – toimintojen ja työntekijöiden pitämiseksi turvassa. Sensepoint ja älypuhelin yhdistetään laitepariksi puhelimeen ladattavalla sovelluksella, jonka jälkeen asentaja pystyy suorittamaan ilmaisimen käyttöönoton, huollon ja hallinnan ilman, että valvomoon tarvitaan toinen työntekijä. Lisäksi se helpottaa säädösten ja määräysten noudattamista varten tarvittavien raporttien luomista.

”Kaupalliset ja teolliset yritykset käyttävät kaasunvalvontatekniikkaa ihmisten suojaamiseksi ja toimintojen häiriöttömyyden varmistamiseksi. Kaasunilmaisimet, jotka on helppo asentaa, käyttää ja huoltaa, säästävät aikaa ja rahaa”, sanoi Honeywell Industrial Safetyn tuotepäällikkö Duncan Gooch. ”Sen lisäksi, että ilmaisimen ohjaus mobiililaitteesta helpottaa laitteiden asennusta ja huoltoa, se myös nopeuttaa ja helpottaa turvallisuus- ja ympäristömääräysten noudattamista varten tarvittavien raporttien luomista.”

Sensepointin avulla käyttäjät pystyvät suorittamaan asennus- ja huoltotehtävät langattomasti jopa 10 metrin päästä, ja sen asennukseen ja kalibrointiin tarvitaan yksi työntekijä. Intuitiivinen Honeywell Sensepoint XCL -sovellus opastaa asennuksessa, kalibroinnissa ja testauksessa, ja sen avulla käyttäjät voivat myös laatia testaustodistukset, huoltoraportit ja dokumentaation.

Sensepointia voidaan käyttää Honeywellin Touchpoint Plus -ohjaimen sekä muiden säätimien ja rakennusautomaatiojärjestelmien kanssa. Siksi sitä suositellaan moniin kaupallisiin ja kevyen teollisuuden ympäristöihin, kuten autotallit, pysäköintialueet, sairaalat, kattilahuoneet, huoltoasemat, suurkeittiöt, linja-autoasemat, varastot, akkuhuoneet, kerrostalot ja lastauslaiturit.

Honeywell on maailman johtava kaasunilmaisutekniikan toimittaja, ja sillä on laajin valikoima tunnistintekniikkaa työntekijöiden ja toimintojen suojaamiseksi myrkyllisiltä ja palavilta kaasuilta, haihtuvilta orgaanisilta yhdisteiltä (VOC) ja muilta kaasuvaaroilta. Honeywellin kaasunilmaisimia käytetään tuhansissa liikerakennuksissa, teollisuuslaitoksissa, kemian jalostamoissa, laboratorioissa, tuotantolaitoksissa, voimalaitoksissa ja poraustyömailla eri puolilla maailmaa.

Honeywellin kaasunilmaisimet ovat osa yrityksen laajaa teollisten turvallisuustuotteiden ja -ratkaisujen portfoliota, johon kuuluvat erilaiset suojavarusteet, kuten kypärät, saappaat, kuulonsuojaimet, turvavaljaat, hengitys- ja sähköturvallisuuslaitteet, ensipelastajien suojapuvut, silmiensuojaimet, suojakäsineet ja turvajalkineet.

Lisätietoja Honeywell Industrial Safety -yhtiöstä, sen tuotteista ja palveluista on osoitteessa http://www.honeywellsafety.com

• Teollisuus, valmistus

• suojakäsineet
  • kaasunilmaisimen

Honeywell (www.honeywell.com) on Fortune 100 -yritys, joka toimittaa maailmanlaajuisesti erikoisratkaisuja, kuten ilmailu- ja autoalan tuotteita ja palveluja, rakennusten, kotien ja teollisuuden valvontateknologioita sekä suorituskykyisiä materiaaleja. Teknologiamme auttavat lentokoneita, autoja, koteja ja rakennuksia, tuotantolaitoksia, toimitusketjuja ja työntekijöitä olemaan entistä paremmin yhteydessä toisiinsa tehden maailmasta fiksumman, turvallisemman ja kestävämmän kehityksen mukaisen. Lisätietoja Honeywellista ja yhtiön tuotteista on osoitteessa www.honeywell.com/newsroom.

Honeywell Safety and Productivity Solutions (SPS) tarjoaa tuotteita, ohjelmistoja ja yhdistettyjä ratkaisuja, jotka parantavat tuottavuutta, työpaikan turvallisuutta ja asiakkaiden suorituskykyä kaikkialla maailmassa. Pidämme tämän lupauksen toimittamalla alan johtavia mobiililaitteita, ohjelmistoja, pilviteknologioita ja automaattisia ratkaisuja sekä markkinoiden laajimman valikoiman henkilökohtaisia suojavarusteita, kaasumittausteknologioita sekä asiakkaiden tarpeisiin suunniteltuja antureita, kytkimiä ja ohjaimia. Valmistamme ja myymme myös monenlaisia työjalkineita, leikkiin ja ulkoiluun liittyviä varusteita mukaan lukien XtraTufTM- ja Muck BootTM-merkin jalkineet.

Lehdistön yhteyshenkilö Field Marcom Manager Europe +46 (0)42 88 135