Uutinen -

IBM avaa pilvipohjaisen yhteistyöalustan ja tuo uhkien analytiikan pilveen kyberrikollisuuden nujertamiseksi

Helsinki, Suomi - 23.4.2015: IBM on julkaissut avoimen ja pilvipohjaisen IBM X-Force Exchange -yhteistyöalustan, joka on uusi ase taistelussa kyberrikollisia vastaan. Lisäksi IBM tuo uhkien analytiikkapalveluita ja -teknologioita pilveen SaaS (Software as a Service) palveluna nopeuttaakseen yritysten valmiuksia priorisoida uhkia sekä lisätäkseen joustavuutta ja ammattiosaamista.

IBM X-Force Exchange sisältää tällä hetkellä yli 700 teratavua raakadataa sekä reaali-aikaista tietoa tietoturvahyökkäyksistä koottuna yhteen paikkaan, ja määrä kasvaa koko ajan. IBM:n julkaiseman alustan avulla organisaatiot voivat vaivattomasti tehdä yhteistyötä tietoturvauhkien vastaisessa taistelussa ja jakaa keräämäänsä tietoa keskenään. Lisäksi IBM X-Force Exchangen käyttäjät voivat hyödyntää IBM:n laajaa tietoturva-aineistoa ja hyödyntää yhteisön jäsenten sekä IBM:n asiantuntijoiden tarjoamaa tietotaitoa.

Jopa 80 prosenttia tietoturvahyökkäyksistä toteutetaan järjestäytyneiden rikollisjärjestöjen toimesta, joiden kesken työkalut, data ja osaaminen ovat laajalti jaettu. Vastaavasti valtaosa (65%) tietoturvatiimeistä käyttää kyberrikollisuuden vastaisessa taistelussaan hyödyksi useita erillisiä ja ei-luotettuja lähteitä. Tarve nyt julkaistulle IBM X-Force Exchange -pilvialustan kaltaiselle ratkaisulle on suurempi kuin koskaan.

IBM X-Force Exchangen avulla käyttäjät pääsevät hyödyntämään:

• yhtä laajimmista ja kattavimmista haavoittuvuustietopankeista
  • uhkatietopankkia, joka kerää tietoa yli 15 miljardista tietoturvatapahtumasta päivittäin
  • haittaohjelmatietoja, jotka on kerätty yli 270 miljoonasta päätelaitteesta
  • uhkatietoja jotka on kerätty yli 25 miljardilta sivustolta
  • tiedustelutietoja yli 8 miljoonasta spämmi- tai kalasteluhyökkäyksestä
  • lähes miljoonan epäilyttävän IP-osoitteen tilastotietoja.

IBM tuo myös mm. IBM X-Force Exchange -alustassa hyödynnettäviä uhkien analytiikkapalveluita ja -teknologioita pilveen. SaaS-palveluna tarjottavien ratkaisuiden avulla yritykset voivat nopeasti priorisoida uhkia ja vapauttaa resursseja kyberrikollisuuden vastaiseen taisteluun. Käyttäjän on myös mahdollista täydentää pilviratkaisua IBM Managed Services -palvelulla, jonka avulla tietoturvaosaajat saavat käyttöönsä lisää syväosaamista ja joustavuutta.

IBM:n kaksi uutta palvelua ovat:

• IBM Security Intelligence on Cloud, joka auttaa yrityksiä arvioimaan tietoturvaan liittyvien tapahtumien uhkatasoja. IBM QRadaria hyödyntävän pilvipohjaisen palvelun avulla yritys pystyy nopeasti vertaamaan käytössä olevaa dataa yli 500 eri lähteestä kerättyyn tietoturvadataan. Palvelu on myös QRadarin välityksellä yhteydessä IBM X-Force Exchange -alustaan, joka antaa tietoturvatiimien käyttöön valtavat määrät tietoturvaan liittyvää historiatietoa sekä reaaliaikaisesti kerättyä tietoa.
  • Intelligent Log Management on Cloud auttaa yksinkertaistamaan tietoturvaan liittyvän datan keruuta ja raportointia. Palvelua vauhdittaa niin ikään IBM QRadar -teknologia. Intelligent Log Management hyödyntää analytiikkaa, räätälöityjä ratkaisuja, reaaliaikaista korrelointia ja poikkeavuuksien havaitsemisominaisuuksia nopeaan kokonaisvaltaisen tiedon tuottamiseen. Lisäksi palvelu tarjoaa tuen yli 400 alustalle, joka mahdollistaa lokien taltioimisen lähes mistä tahansa IT-ympäristöön kytketystä laitteesta.

Nämä uudet palvelut toimitetaan IBM:n uuden sukupolven tietoturvapalvelualustan kautta.

Laajemmat englanninkieliset tiedotteet osoitteissa:
IBM Opens Threat Intelligence to Combat Cyber Attacks
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46634.wss

IBM Brings Cyber Threat Analytics to the cloud
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46685.wss

IBM X-Force Exchange -alusta:

Lisätietoja IBM:n tietoturvaratkaisuista:
www.ibm.com/security

Seuraa keskustelua Twitterissä @IBMSecurity

IBM Security Intelligence -blogi osoitteessa:

Suomi elää älystä –blogi
www.alykassuomi.fi