IBM ja SAP vauhdittamaan yritysten digitaalista transformaatiota

Helsinki, Suomi - 7.4.2016: IBM ja saksalainen yritysohjelmistojen valmistaja SAP SE kertoivat suunnitelmistaan yhdistää voimansa vauhdittaakseen yritysten digitaalista transformaatiota. Teknologia- ja palveluratkaisuissa yhdistyvät IBM:n kognitiiviset kyvykkyydet, IBM cloud ja Power Systems -ratkaisut sekä SAPin S/4HANA ja SAP HANA Cloud Platform.

Yhtiöt kehittävät yhteistyössä ratkaisuja, joiden kognitiiviset laajennukset, parannellut asiakas- ja käyttäjäkokemukset sekä toimialakohtaiset toiminnallisuudet lisäävät asiakkaan saamaa hyötyä. Kaikkia kehitettäviä ratkaisuja voidaan hyödyntää S/4HANA -ohjelmistossa paikallisesti asiakkaan valitsemasta konesalista tai pilvipalveluna.

IBM:n ja SAPin yhteistyön odotetaan tuovan uusia ratkaisuja seuraaville osa-alueille:

• Pilvipohjaiset ratkaisut: IBM ja SAP luottavat vuonna 2014 alkaneeseen kumppanuuteen, jolloin SAP® HANA Enterprise Cloud -tarjooma tuli asiakkaiden saataville IBM:n pilvestä, valmistellessaan IBM:n pilvialustaa vastaamaan digitaalisen transformaation aiheuttamaa kysyntää. Lisäksi yhtiöt kehittävät toimialakohtaisia pilviratkaisuja ja laajentavat nykyistä SAP HANA Enterprise Cloud -tarjoomaa kattamaan jatkuvan sovellusylläpidon ja tukipalvelun.
  • On-premise-ratkaisut: SAP ja IBM tarjoavat IBM Power systemsin päällä pyörivästä SAP HANA -ratkaisusta hybridi- ja on-premise-tarjoomia, jonka tukipalvelut tulevat uudesta Texasin osavaltioon perustetusta SAP HANA -ratkaisun IBM Power Systems -osaamiskeskuksesta.
  • Kognitiiviset kyvykkyydet: IBM kehittää kognitiivisia kyvykkyyksiä SAP S/4HANA:lle sekä liiketoiminta-alue kohtaisia ratkaisuja, jotka hyödyntävät IBM:n kognitiivisia ominaisuuksia sisältäviä ohjelmointirajapintoja. Tavoitteena on mahdollistaa entistä parempi tietoon perustuva päätöksenteko eri liiketoimintayksiköiden toimijoille ja johtajille.
  • Asiakas- ja käyttäjäkokemus: IBM Interactive Experince, SAP Global Design ja SAP Customer Engagement and Commerce team tulevat tekemään yhteistyötä käyttäjäkokemus konseptien kanssa, joita voidaan jatkojalostaa asiakkaan tarpeisiin sopiviksi. Yhteistyössä hyödynnetään myös IBM:n iOS-suunnitteluosaamista.
  • Integroidut palvelut: SAP ja IBM kehittävät yhteisiä konsultointimalleja perustuen molemmissa organisaatioissa hyviksi koettuihin ja ketteriin palvelu- ja tukimenetelmiin.
  • Toimialakohtaiset suunnitelmat: IBM Institute for Business Value (IBV) -tutkimusyksikkö ja SAPin Value Engineering -organisaatio toteuttavat yhteistyössä digitaalisen transformaation etenemissuunnitelmia liiketoiminta-aloittain ja johtajarooleittain.

Lisäksi IBM ja SAP sijoittavat resurssejaan Saksan Walldorfiin ja Yhdysvalloissa Californian osavaltiossa sijaitsevaan Palo Altoon syventäen näin pitkäaikaista kumppanuuttaan ja mahdollistaen kattavan ja kilpailijoista erottuvien kyvykkyyksien kehittämisen. Uudet ratkaisut ovat nähtävillä eri puolille maailmaa perustetuissa SAP innovaatiokeskuksissa.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/49458.wss

Lisätietoja yhteistyöohjelmasta osoitteissa:
- www.ibm-sap.com/digital_transformation
- ibm.biz/digital-transformation-video
- https://ibm.biz/Bd4PVW

Lisätietoja digitaalisesta tranformaatiosta osoitteessa:
Digital Transformation with IBM and SAP
www.ibm.com/services/us/en/sap/digital_transformation/

Kuvamateriaalit osoitteessa:
www.sap.com/photos

Videot osoitteessa: