Tiedote -

IBM julkisti Elastic Storage -portfolion tallennustilan virtualisointiin - Teknologia vauhditti Watsonia Jeopardy! –tietokilpailussa

Helsinki, Suomi - 14.5.2014: IBM julkisti ohjelmistoportfolion tallennustilan ohjelmalliseen hallinnointiin. Elastic Storage -portfolio mahdollistaa tallennustilan virtualisoinnin ja datamassojen tuomisen nopeasti sekä kustannustehokkaasti saataville.

Elastic Storage -portfolion avulla tallennuslaitteet ja sovellukset voidaan yhdistää yhdeksi kokonaisuudeksi, joka tarkoittaa entistä joustavampaa hallinnointia, käytettävyyttä ja parempaa läpinäkyvyyttä saatavilla olevaan dataan. Lisäksi Elastic Storage mahdollistaa automaattisen datan siirron sen käyttötarpeen mukaan. Vähemmän käytetty data voidaan siirtää edullisemmille nauhatallennusjärjestelmille ja vastaavasti paljon käytetty data nopeille flash-tallennusjärjestelmille nopean saatavuuden takaamiseksi. Näin voidaan saavuttaa parhaimmillaan jopa 90 % säästöt tallennuskustannuksissa.

Elastic Storage tukee OpenStack cloud management -ratkaisuja, jotka mahdollistavat asiakkaille joustavan datan tallentamisen, hallinnoinnin ja pääsyn eri pilviympäristöissä helpottaen tiedon jakamista ja yhteistyötä. Lisäksi Elastic Storagessa on tuki avoimille rajapinnoille, kuten POSIX ja Hadoop. Myöhemmin tänä vuonna Elastic Storage -portfolio tulee saataville myös IBM SoftLayer -pilvipalveluna.

IBM hyödynsi Elastic Storagen ominaisuuksia Watson-supertietokoneessa sen voittaessa Jeopardy! -tietokilpailun vuonna 2011.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/43865.wss

Infograafi: Speeding Big Data Insights with Software Defined Storage

Videotallenne Fast Data Forum -julkistustilaisuudesta (kesto: 1:31:51)
www.livestream.com/fastdataforum/

Lisätietoja IBM:n tallennustilan ohjelmalliseen hallinnointiin liittyvistä ratkaisuista osoitteessa:
www.ibm.com/storage

Lisätietoja IBM:n big data- ja analytiikkaratkaisuista osoitteessa:

Seuraa ja osallistu keskusteluun Twitterissä @ibmstorage häshtagillä #IBMStorage

Lisätiedot:

puh. (09) 459 5900

ibmficom@fi.ibm.com