IBM laajentaa LinuxONE:n hybridipilvijärjestelmiin

Helsinki, Suomi - 26.1.2016: IBM tuo uusia teknologioita ja yhteistoimintaa parantavia ominaisuuksia LinuxONE-portfolioonsa. Näin eri kokoiset organisaatiot voivat kehittää, ottaa käyttöön ja hallita pilvisovelluksiaan aiempaa yksinkertaisemmin, tehokkaammin ja turvallisemmin.

LinuxONE-portfolio tarjoaa asiakkaille lisää vaihtoehtoja ja parantaa johdonmukaisuutta pilviympäristössä. Nyt julkaistut ratkaisut ovat:

• Uusia ominaisuuksia hybridipilviympäristöjä varten. IBM optimoi Cloudant- ja StrongLoop-teknologiansa LinuxONE-järjestelmille. Sovelluskehittäjille on tarjolla erittäin skaalautuva Node.js JavaScript-ohjelmointiympäristö APIen kehittämiseen, joka mahdollistaa sovellusten kirjoittamisen suoraan palvelinpäässä halutulla ohjelmointikielellä.

Cloudant-tietokantapalvelu puolestaan sallii datan tallentamisen JSON-tiedostomuotoon, jota järjestelmä pystyy hyödyntämään sellaisenaan. Sovelluskehittäjien ei tarvitse enää kääntää sovelluksia eri ohjelmointikielille.

• Ekosysteemi laajentuu. IBM laajentaa ohjelmistotukeaan ja kyvykkyyksiä LinuxONE-järjestelmille. Hiljattain LinuxONE sovitettiin tukemaan Googlen Go-ohjelmointikieltä, jonka avulla on mahdollista kehittää yksinkertaisia, luotettavia ja tehokkaita ohjelmia. Ohjelmistokehittäjien on näin helpompi jatkaa tuttujen työkalujen käyttöä nopeutta, skaalautuvuutta ja turvallista kehitysympäristöä tarjoavassa LinuxONE-järjestelmässä. IBM kertoo myös luovuttavansa koodiaan Go-yhteisön käyttöön ensi kesästä lähtien.

Lisäksi SUSE-teknologioita tullaan hyödyntämään niin julkisen, yksityisen kuin hybridipilviympäristön hallinnassa, jotka pyörivät LinuxONE-järjestelmien päällä.

• LinuxOne-järjestelmät saavat lisää lihaksia. IBM julkistaa uudet versiot LinuxONE-järjestelmistään. Emperor ja Rockhopper ovat saaneet lisää nopeutta ja tehoa. Lisäksi IBM avaa maaliskuussa IBM Open Platform (IOP) -alustansa LinuxOne-portfoliolle.

Elokuussa 2015 julkistetun LinuxOne-portfolion järjestelmät mahdollistavat laajan kirjon avoimen lähdekoodin ja ISV-työkalujen hyödyntämisen, kuten esimerkiksi MariaDB, Apache Spark, Node.js, MongoDB, PostgreSQL, Chef ja Docker. Nyt julkistettujen uusien LinuxONE-järjestelmien odotetaan tulevan saataville maaliskuussa.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/48827.wss

Lisätietoja IBM LinuxONE Systems -portfoliosta osoitteessa: www.ibm.com/linuxone

Osallistu keskusteluun Twitterissä @LinuxONE häshtagillä #LinuxONE.

• pilvipalvelut
  • hybridipilvi
  • ibm linuxone

Lisätiedot:
puh. (09) 459 5900
ibmficom(at)fi.ibm.com

Ellei edellä ole toisin mainittu: / Unless stated otherwise above:
Oy IBM Finland Ab
PL 265, 00101 Helsinki, Finland