IBM:n uudet ratkaisut vauhdittavat pilviympäristöjen ja big datan hyödyntämistä

Helsinki, Suomi - 9.10.2013: IBM nopeuttaa yksityisten- ja hybridipilviympäristöjen käyttöönottoa ja parantaa asiakkaiden mahdollisuuksia hyödyntää niitä entistä tehokkaammin big datan kaltaisten ilmiöiden, sosiaalisen median ja mobiilityökuormien mukanaan tuomien haasteiden ratkaisemisessa.

Yritykset ja pilvipalveluiden tarjoajat etsivät yhä nopeampia tapoja päästä hyödyntämään pilviympäristön tarjoamia etuja esimerkiksi big data -ilmiön synnyttämän valtavan tietovarannon purkamisessa. IBM julkisti InterConnect 2013 -tapahtumassa sarjan ratkaisuja, jotka mahdollistavat uusien pilvi-infrastruktuurien nopean käyttöönoton niin yksityis- kuin hybridipilviympäristöissä, sekä palveluiden, resurssien ja tiedon aiempaa dynaamisemman jakamisen. Yritysjohdon on näin mahdollista reagoida nopeasti muuttuviin markkinatilanteisiin ottamalla käyttöön kulloiseenkin tilanteeseen parhaiten soveltuvan pilvi-infrastruktuurin ja siirtämällä työkuormaa tarvittaessa hybridipilviympäristössä. Ohjelmisto- ja palveluratkaisuissa on hyödynnetty myös aiemmin tänä vuonna yritysostona hankitun SoftLayerin teknologioita.

Nyt julkistettuja uusia ratkaisuja löytyy niin IBM:n PureSystems, Power Systems, Smarter Storage Systems, System x, ja Technical Computing offerings -tarjoomista. Paikallisesti esille nousevat Smarter Storage -tarjoomasta pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattu uusi OpenStack-yhteensopiva Storwize V5000 ja PureSystems -tarjooman ratkaisut. Ne yksinkertaistavat palveluiden tuotantoa, tehostavat pilviympäristön toimintaa ja nopeuttavat järjestelmien käyttöönottoa sekä vastaavat big datan aiheuttamien tietomassojen käsittelyn haasteisiin.

Yritykset haluavat pilviratkaisultaan julkisen pilviympäristön mukanaan tuomia etuja, mutta samalla säilyttää hallinnan yrityksen seinien sisäpuolella. Siksi yksityiset- ja hybridipilviratkaisut herättävät kiinnostusta. Nämä mahdollistavat joustavan resurssien hallinnan yrityksen sisällä ja samaan aikaan ulkoisten pilvipalveluiden joustavan käyttöönoton.

Ratkaisuiden rahoitukseen IBM tarjoaa edullisia rahoitusvaihtoehtoja, jotka parantavat joustavuutta ja maksujen ennakoitavuutta. Asiakkailla on mahdollisuus muun muassa saada 0 prosentin korolla rahoitusta infrastruktuurinsa uudistamiseen.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/42136.wss

Kuvia julkistetuista laitteista osoitteessa: http://bit.ly/18Nvttb
Lisätietoa IBM Systems -tarjoomasta: www.ibm.com/systems Lisätietoa IBM:n cloud -tarjoomasta: www.ibm.com/smartcloud Pilviratkaisuista keskustelua Twitterissä:@ibmcloud hashtagillä #IBMCloud Lue lisää aiheesta thoughtsoncloud -blogista:www.thoughtsoncloud.com

• pilvipalvelut