IBM tuo älykkäät ratkaisut datan tallennukseen

Helsinki, Suomi - 17.2.2015: IBM tehostaa tallennusratkaisujaan julkaisemalla uuden IBM Spectrum Storage -tallennusohjelmistoportfolion. Sen sisältämien älykkäiden ohjelmistoratkaisuiden avulla asiakas voi tallentaa datansa tarkoitukseen parhaiten soveltuvaan paikkaan, oikea-aikaisesti ja kustannustehokkaasti säilyttäen parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja tietoturvatason. Lisäksi seuraavien viiden vuoden aikana IBM aikoo sijoittaa yli miljardi dollaria tallennusohjelmistoportfolioonsa vauhdittaakseen uuden sukupolven tallennusohjelmistojen kehitystyötä.

IBM Spectrum Storage -portfolion avulla asiakkaat voivat muuttaa toimintansa hybridipilvimalliin hallitsemalla helposti sekä nopeasti yhden hallintanäkymän kautta valtavia määriä dataa eri ympäristöissä. Yli 700 patenttia hyödyntävien ratkaisuiden avulla on mahdollista hallita keskitetysti jopa yli 300 tallennuslaitetta ja yottatavuja dataa. Asiakas voi siirtää datansa oikeaan paikkaan oikeaan aikaan ja valita tilanteeseen sopivimman tallennustilan aina nopeasta flashistä pilvitallennukseen ja alhaisen kustannustason nauhatallennusjärjestelmiin. Lisäksi portfolion sisältämät ratkaisut ovat yhteensopivia myös muiden valmistajien laitteiden ja tallennusjärjestelmien kanssa.

Tarve pilvipohjaiselle tallennukselle kasvaa uusien sovellusten myötä. Tämä vaatii myös uudenlaista lähestymistapaa datan hallintaan, jossa hyödynnetään ohjelmistokerrosta olemassa olevan tallennuslaitteiston päällä. Tutkimusyhtiö Gartnerin mukaan vuoteen 2019 mennessä 70 prosenttia olemassa olevista tallennustuotteista tullaan tarjoamaan ohjelmistoversioina. Vuoteen 2020 mennessä 70-80 prosenttia strukturoimattomasta datasta varastoidaan matalan kustannustason tallennusratkaisuihin, joita hallinnoidaan ohjelmistopohjaisella ympäristöllä.

Hyödyntääkseen mahdollisuuden IBM erottaa XIV-tallennusjärjestelmän ohjelmiston erikseen myytäväksi tuotteeksi, joka voidaan asentaa yleisesti tarjolla olevaan laitteistoon. Asiakas voi luoda älykkään tallennusympäristön käyttämällä samoja palvelinlaitteistoja kuin palvelinvirtualisoinnissa. IBM Spectrum Storage -portfolion sisältämä IBM Spectrum Accelerate on ensimmäinen ohjelmistotuote, joka perustuu XIV-tallennusjärjestelmän ohjelmistoon.

IBM Spectrum Acceleraten avulla asiakkaan on mahdollista tuoda älykkäitä ominaisuuksia infrastruktuurin. Ominaisuudet sisältävät muun muassa arkkitehtuurin, joka ei vaadi hienosäätöä ja mahdollistaa tallennuskapasiteetin dynaamisen lisäämisen kuukausien sijaan jopa minuuteissa. Asiakkaat voivat hyödyntää IBM Spectrum Accelerate -ratkaisua esimerkiksi rakentaessaan omaa skaalautuvaa hybridipilviympäristöä tai kootakseen palvelinkeskuksen resursseja. Yhteinen hallintanäkymä mahdollistaa puolestaan joustavan ja kustannustehokkaan datan hallinnan kaikissa palvelinkeskuksissa ja tähän käyttöön rakennetuissa pilviympäristöissä.

IBM Spectrum Storage -portfolio sisältää IBM Spectrum Accelerate -ohjelman lisäksi muun muassa Spectrum Virtualize, Spectrum Scale, Spectrum Control, Spectrum Protect ja Spectrum Archive -ohjelmat.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46093.wss

Tahir Alin blogikirjoitus aiheeseen liittyen osoitteessa:
The Tech Transformation at City of Hope

Infograafi “How to Intelligently Manage the Dataverse” osoitteessa:
www.ibmbigdatahub.com/gallery/exploring-dataverse

Lisätietoja IBM Spectrum Storage -portfoliosta osoitteessa:
www.ibm.com/spectrumstorage

Lisätietoja IBM:n tallenusratkaisuista Tumblrissa osoitteessa:

Osallistu keskusteluun Twitterissä @ibmstorage häshtagillä #softwaredefined

• tallennus
  • big data