Tiedote -

IBM Watsonin seuraava siirto: uuden aikakauden kognitiivisia sovelluksia pilvessä

IBM avaa Watson-teknologian sovelluskehitysalustaksi uuden kognitiivisen tietojenkäsittelyn aikakauden ratkaisuille pilvipalveluna. Kaikenkokoiset ohjelmistokehitystahot Start-Up -yrityksistä vakiintuneisiin toimijoihin pääsevät hyödyntämään Watsonin kognitiivista tietojenkäsittelykyvykkyyttä.

Tavoite on kannustaa uusia innovaatioita ja ruokkia uusia ohjelmistokehittäjäekosysteemeitä, joiden kanssa yhteistyössä voidaan luoda uudenlaisia kognitiivisia sovelluksia. IBM julkaisee IBM Watson Developers Cloudin, pilvipohjaisen alustan, jota sovelluskehittäjät voivat hyödyntää. Alusta sisältää kehittäjien työkalupakin, opetusmateriaalia ja pääsyn Watsonin sovelluskehitysrajapintaan eli APIin (Application Programmin Interface). Lisäksi saatavilla on IBM Watson Content Store, jota voidaan hyödyntää datalähteenä ohjelmoinnissa yrityksen oman datan ohella. Yli 500 IBM:n omaa asiantuntijaa ottavat osaa hankkeeseen jakaakseen osaamista suunnittelun, kehittämisen ja tutkimuksen saralla, jotta visioista saadaan luotua markkinoille tarjottavia tuotteita ja palveluita. Lisäksi verkoston muu osaaminen on sovelluskehittäjien ulottuvilla.

Vuoden 2011 Jeopardy! -tietovisan jälkeen Watsonin työskentelyteho on lisääntynyt 240 prosenttia ja sen fyysinen koko on pienentynyt 75 prosenttia. Tähän mennessä Watsonia hyödynnetään terveydenhuollon parissa muun muassa seuraavissa paikoissa: Wellpoint, Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, Texasin yliopiston MD Anderson Cancer Certer.

Lisätietoja tahoille, jotka ovat kiinnostuneita yhteistyöstä Watsonin hyödyntämisessä sovelluskehityksessä:
www.ibm.com/innovation/us/watson/watson_ecosystem.shtml

Lisätietoja Watsonista ja kuulumisista käynnissä olevista hankkeista osoitteessa:
www.ibmwatson.com

IBM Smarter Planet -blogissa:
Mohamad Makhzoum: "A New Generation of Technologies Can Help Transform Healthcare":
Steve Hamm: "The Transformational Power of a Technology Ecosystem":

Video- ja kuva materiaalia:
www.youtube.com/watch?v=z_nSX7uystw&feature=youtu.be

Seuraa keskustelua Watsonista
Facebookissa:
www.facebook.com/ibmwatson