Tiedote -

Qvantel valitsi IBM:n palvelukumppanikseen liiketoimintajärjestelmien ja modernin pilviratkaisun kehittämiseen

Helsinki, Suomi - 3.7.2014: IBM ja Qvantel Oy ovat solmineet viisivuotisen palvelusopimuksen. Sopimuksen myötä Qvantel siirtyy moderniin pilvipalvelumalliin, jonka avulla se lisää joustavuutta tarjotessaan asiakkaille liiketoimintaprosesseja palveluna (Business Process as a Service). Lisäksi ratkaisu edesauttaa Qvantelia tuomaan  uusia palveluita nopeasti markkinoille.

Qvantel tarjoaa liiketoimintajärjestelmien tukiratkaisuja laskutukseen ja toiminnanohjaukseen yhdistämällä verkkokauppa- ja tuotetietojärjestelmiä teleoperaattoreiden taustajärjestelmiin. Uuden sopimuksen myötä IBM rakentaa Qvantelille IBM teknologiaa hyödyntäen yksityisen pilviratkaisun. Lisäksi IBM tarjoaa palvelut pilvituotantoympäristön hallintaan ja monitorointiin sekä jatkokehitykseen. Kokonaisuuden avulla Qvantel voi tuottaa skaalautuvia palveluita miljoonien kuukausittaisten laskutustapahtumien hoitamiseen. IBM:n palvelut tuovat Qvantelille joustavuuden, jota se tarvitsee voidakseen täyttää asiakkaidensa liiketoimintavaatimukset muun muassa uusien kampanjoiden ja lisäarvopalveluiden tuottamisen markkinoille nopeasti.

Mobiilien älylaitteiden lisääntynyt käyttö on aiheuttanut kysynnän useiden samanaikaisten sovellusten ja palveluiden käyttöön ilman, että niitä pitäisi tilata erikseen eri palvelutoimittajilta. Asiakaskokemuksen huomioiminen sekä sovellusten toimittaminen saumattomana kokonaisuutena käyttäjille ovat avainasemassa luotaessa innovatiivisia asiakaspalvelumalleja. Omien ja kolmannen osapuolen palveluiden toimittaminen loppukäyttäjille sekä paketteina että räätälöityinä on tärkeä arvolupaus operaattoreille, jotka laajentavat rooliaan keskitettyjen palveluiden tarjoajana. Siirtyminen data- ja mobiililiittymäpakettien tilaamisesta erilaisten palvelupakettien tilaamiseen lisääntyy. Samoin esineiden internet  (Internet of Things) luo täysin uusia tarpeita datan lähettämiseen ja vastaanottamiseen uudenlaisia mobiililaitteita käytettäessä. Nämä trendit tuovat muutoksia dataliikenteen käsittelyyn ja luovat tarpeen uudenlaisiin laskutusmalleihin.

”Arvolupauksemme on auttaa asiakkaitamme haastamaan kilpailijoitaan vahvasti kilpaillussa liiketoimintaympäristössä ketteryydellä sekä lyhyellä uusien innovatiivisten palveluiden markkinoilletuontiajalla. Mobiilikäyttäjät vaativat helppokäyttöisyyttä ja vaivatonta asiakaskokemusta valitsemaltaan palveluntuottajalta. He myös odottavat operaattorinsa tarjoavan tarvittavat palvelut mutkattomasti. Moderni pilviratkaisu tarjoaa meille tarvitsemaamme joustavuutta ja luotettavuutta, jotta voimme yhdessä asiakkaittemme kanssa vastata näihin loppukäyttäjien tarpeisiin”, sanoo Pekka Nurminen Qvantel Business Solutions Oy:n palvelujohtaja

Qvantel valitsi yksityisen pilviratkaisun IBM:ltä saadakseen käyttöönsä luotettavan ja skaalautuvan palvelutuotantoympäristön ja nopeuttaakseen uusien palveluiden käyttöönottoa tulevaisuudessa. Asiakkaiden vaatimukset muun muassa yksityisyydensuojaan liittyen olivat tärkeässä roolissa valittaessa uutta palvelutuotantomallia. IBM:n yksityinen pilviratkaisu tekee mahdolliseksi toiminnan kehittämisen jatkossa hybridipilvimalliin, jossa lisäpalvelut voidaan ottaa käyttöön tarvittaessa myös julkisesta pilvestä ja siten mukautua dynaamisesti muuttuvaan markkinaan.

”Qvantelilla on asiakkaita ympäri Eurooppaa ja suunnitelmia laajentaa toimintaa edelleen. Tähän Qvantel tarvitsee teknologia- ja palvelukumppanin, joka voi tarjota maailmanlaajuisen luotettavan, moderniin teknologiaan perustuvan palvelutuotantoympäristön. Pilviratkaisun ja IBM:n tuen avulla Qvantel voi tarjota jatkuvaa palvelua liiketoimintaympäristössä, jossa asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen ja uusien palveluiden tuominen markkinoille on kiinni pikemminkin päivistä ja viikoista kuin kuukausista”, sanoo asiakasratkaisujohtaja Jukka Hopearuoho Suomen IBM:ltä.

Englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/44283.wss

Lisätiedot:
IBM
IBM Viestintä
Pia Posio
puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Qvantel Oy
Pekka Nurminen
pekka.nurminen@qvantel.com

Qvantel on kansainvälinen IT-yritys, joka tarjoaa palveluna räätälöityjä liiketoimintakriittisiä ratkaisuja sekä konsultointia IT-palveluntarjoajille, sähköisten laskutusjärjestelmien tarjoajille ja mediayhtiöille. Yli 20 vuoden kokemuksella liiketoimintaprosessien järjestelmistä yhdistettynä ohjelmistokehitykseen Qvantel on kehittänyt luotettavan ja ketterän ratkaisukokonaisuuden, jota voidaan helposti räätälöidä optimaalisen tehokkuuden ja maksimaalisen asiakaskeskeisyyden saavuttamiseksi. Qvantelin pääkonttori on Suomessa ja se työllistää yli 200 asiantuntijaa viidessä EU-maassa sekä Intiassa. Lisätietoja osoitteessa: www.qvantel.com