Icelandair esittelee uuden hinnoittelumallin sekä matkustusluokan: Economy Light

Icelandair lanseeraa tänään uuden hinnoittelumallin, joka tarjoaa matkustajille enemmän vaihtoehtoja matkaa varatessa. Uusin hintaluokka, Economy Light, sopii kevyen matkatavaran kanssa matkustaville. Tähän hintaluokkaan kuuluvat kaikki ne matkustamopalvelut ja mukavuudet, johon Icelandairin matkustajat ovat tottuneet. Matkustajat voivat myös valita paikkansa lentokoneessa ennakkoon. Hintaan sisältyy 10 kg käsimatkatavaroita.

– Teemme asteittaisia muutoksia palveluihimme, näiden joukossa Economy Light. Tämä vaihtoehto on kehitetty matkustajille, jotka tekevät viikonloppumatkan tai lyhyen työmatkan ulkomaille. Uusi hinnoittelu sopii myös esimerkiksi silloin, kun kaikki perheenjäsenet eivät tarvitse omaa matkalaukkua tai pariskunta haluaa pakata yhteen laukkuun. Economy Lightin matkustajat saavat nauttia samoista palveluista kuin muutkin. Matkustamon viihdetarjonta, alkoholittomat virvokkeet, Wi-Fi-yhteys lennolla sekä mukavat, tilavat penkit kuuluvat palveluihimme, kertoo Icelandairin myynnistä ja markkinoinnista vastaava Guðmundur Óskarsson.

Osana uutta hinnoittelumallia Economy-luokasta tulee Economy Standard ja Economy Class Flexistä Economy Flex. Hinnat ovat edelleen kilpailukykyisiä sekä joustavia ja sisältävät yhden ruumaan menevän matkalaukun sekä käsimatkatavarat.

– Laajennamme tarjontaamme, jotta kohtaisimme paremmin erilaisten matkustajien tarpeet. Tämä tekee matkustamisesta joustavampaa ja edullisempaa, ja voimme palvella yhä paremmin monenlaisia matkustajia, Óskarsson summaa.

Icelandair aloitti toimintansa vuonna 1937, joten tänä vuonna vietetään yhtiön 80-vuotisjuhlia. Ilmailualan pioneerina Icelandair jatkaa kasvuaan ottamalla käyttöön uuden lentokoneen sekä lisäämällä kohteita ja matkustusmukavuutta, johon kuuluu yli 600 tuntia matkustamoviihdettä sekä toimiva Wi-Fi- yhteys jokaisella lennolla.

Icelandair lentää 20 kohteeseen Pohjois-Amerikassa ja yli 25 kaupunkiin Euroopassa. Icelandair tavoittelee 4 miljoonan matkustajan rajaa vuoden 2017 aikana. Helsingistä yhtiö lentää Reykjavikiin päivittäin.

Icelandair tarjoaa myös Stopover-mahdollisuuden Islannissa. Jokaisella matkalipputyypillä voi pysähtyä Islannissa 1-7 päivään ilman lisäkustannuksia ja saada näin yhdeltä matkalta kaksi unohtumatonta muistoa.

Lisätietoa Icelandairin hinnoittelusta ja muista palveluista: www.icelandair.fi

• Matkailu