Vuonna 2018 kylpyhuoneen kalusteissa on kulmikkuutta ja selkeitä linjoja, ja tila muodostaa kevyesti sisustetun kokonaisuuden.

Suomalaiset haluavat kylppäriin selkeitä linjoja ja kontrasteja

Vuoden 2018 sisustustrendit kylpyhuoneessa:

1. Sisustuksen keveys ja selkeät linjat
  2. Helppohoitoisuus ja hygieenisuus
  3. Värimaailman kontrastit
  4. Ajaton muotoilu ja kestävä design
  5. Sisustukselliset säilytysratkaisut, kuten avohyllyt

Vuonna 2018
 kylpyhuoneen sisustustrendeissä keveys nousee ylitse muiden. Selkeät linjat ja kulmikkaat muodot yhdistävät kylpyhuoneen muuhun kodin sisustukseen. Kylpyhuonekalusteiden on muiden kodin huonekalujen tavoin kestettävä muotoilultaan ja laadultaan aikaa.

”Kylpyhuoneeseen halutaan trendikkään seinä-wc:n lisäksi myös uudenlaisia säilytysratkaisuja perinteisen peilikaapin rinnalle ja lisäksi. Suoraan seinään kiinnitettävät hyllyt ja kaapit luovat keveän lopputuloksen ja myös helpottavat siivousta vapauttaessaan lattiatilaa”, näyttelyemäntä Nina Lehtonen IDOlta kertoo.

Suomalaiset suosivat edelleen kylpyhuoneissaan vaaleita sävyjä, mutta trendissä on nähtävissä muutos räväkämpään suuntaan.

”Kylpyhuoneeseenkin toivotaan yhä enemmän kontrasteja, jolloin lattialaatat tai kalusteet valitaan tummiksi. Näin saadaan näyttävä yhdistelmä vaalean seinän ja wc-istuimen kanssa. Kylpyhuoneen voi personoida myös yksityiskohdilla, kuten värikkäällä wc-istuinkannella, erilaisilla vetimillä tai hauskoilla tekstiileillä”, Nina Lehtonen summaa.

Kaikkea ei kannata piilottaa ovien taakse, varsinkaan kylpyhuoneessa. Viherkasvit, sisustusesineet ja kauniisti muotoillut käyttöesineet, kuten hajuvesipullot saavat taas olla esillä luomassa kylpyhuoneeseen sisustuksellisia ulottuvuuksia.

IDO Elegant lisää sisustuksellista säilytystilaa ja helpottaa puhtaanapitoa

Uusilla säilytysratkaisuilla täydentynyt IDO Elegant -mallisto tarjoaa kylpyhuoneisiin pitkäikäistä ja selkeälinjaista kauneutta. Vuoden 2018 alusta alkaen IDO Elegant -kalusteita saa klassisen valkoisen lisäksi myös harmaana ja mattamustana.

IDO Elegant on kaikin puolin toimiva kylpyhuonekalustemallisto. Alakaapin laatikonjakajat pitävät tavarat järjestyksessä ja laatikkomatto edesauttaa siivoamista ja on tyylikkyydessään piste iin päälle. Yksi IDO Elegant -malliston uutuuksista on sisustuksellista säilytystilaa tarjoava puolikorkea kaappi. Kaapin ovessa on integroituna säilytysratkaisu, joka lisää kylpyhuoneen säilytyskapasiteettia.

”Ihmiset ovat toivoneet monipuolisempia säilytysratkaisuja. Puolikorkean kaapin sisähyllyjen etupaneelin voi nostaa ylös, jolloin hyllyt voi pyyhkiä hetkessä", Lehtonen kertoo.

Toinen alkuvuoden IDO Elegant -uutuus on peilillinen avohylly. Tärkeimmät käyttötavarat ovat kädenulottuvilla ja peili tuo lisää valoisuutta kylpyhuoneeseen. Peilin ja avohyllyn sulava yhdistelmä tuo kauniit käyttötavarat ja viherkasvit esille luoden eloa ja persoonallista ilmettä.

Kotimaista laatua
Minimalistinen kauneus ja käytännönläheisyys ovat syvällä kotimaisen IDOn juurissa, jotka ulottuvat aina vuonna 1874 toimintansa aloittaneen Arabian posliinitehtaalle. IDO Elegant jatkaa tätä perintöä.

"Suomalaiset luottavat meihin, sillä tuotteemme ovat laadukkaita, tyylikkäitä, ekologisia ja lisäksi takaamme varaosien saatavuuden vielä vuosikymmentenkin kuluttua", Lehtonen summaa.

Myös pienestä kylppäristä elegantti

Eleganssi ei ole ainoastaan suurten kylpyhuoneiden etuoikeus. IDO Elegant -sarjan alakaapit ovat saatavana paitsi kolmessa leveydessä (600, 900 ja 1200 mm), myös kahdessa syvyydessä (370 ja 470 mm).

"Kylppäriremontti lähtee tilan mittojen hahmottamisesta, ja IDO Elegant tuo todella paljon mahdollisuuksia suunnitteluun", Nina Lehtonen kertoo.

Tutustu tarkemmin IDO Elegant -sarjaan täällä: https://www.ido.fi/ido-elegant/