Miltä suomalainen kylpyhuone näyttää 10 vuoden päästä?

Lehdistötiedote   •   Heinä 11, 2016 09:29 EEST

Kavereiden tuoreimmat kuulumiset Facebookista, kuva aamiaisesta Instagramiin. Näin alkaa monen suomalaisen aamu. Tulevaisuudessa nämä toiminnot voidaan hoitaa kylpyhuoneen peilin kautta, mikäli suomalaisten uskomuksiin tulevaisuuden kylpyhuoneen tiimoilta on luottaminen.

34 % suomalaisista nimittäin pitää todennäköisenä, että tulevaisuudessa kylpyhuone tunnistaa käyttäjänsä, ja peiliin voi integroida sosiaalisen median kanavan – vaikkapa Facebookin – käyttäjän mukaan. Tämä kävi ilmi suuressa pohjoismaisessa kylpyhuonetutkimuksessa*, jossa selvitettiin ihmisten toiveita ja tarpeita kylpyhuoneen suhteen.

Vaikka sosiaalinen media valtaakin alaa arkipäivässämme yhä enemmän, suomalaisten usko kylpyhuonetekniikan kehittymiseen on vieläkin suurempaa muilla osa-alueilla. Tutkimuksessa selvisi muun muassa, että 66 % suomalaisista pitää hyvin todennäköisenä tai todennäköisenä, että kylpyhuoneessa on tulevaisuudessa aamuisin automaattisesti käynnistyvä kirkasvalo.

68 % suomalaisista puolestaan uskoo, että kymmenen vuoden päästä wc-istuimen istuinrengas puhdistuu automaattisesti vedellä käytön jälkeen. Wc-istuimen kannen automaattista aukeamista ja sulkeutumista todennäköisenä puolestaan pitää 65 % suomalaisista.

”Ihmiset odottavat, että tulevaisuudessa kylpyhuoneen siivoaminen helpottuisi entisestään. Tämä toive huomioidaan tuotekehityksessä varmasti myös jatkossa”, IDOn markkinointikoordinaattori Hanne Koveshnikov analysoi tutkimustuloksia.

* IDO oli mukana YouGovin toteuttamassa suuressa pohjoismaisessa kylpyhuonetutkimuksessa. Kyselyn tilaaja IDOn puolesta on Geberit. Tutkimukseen vastasi tammikuun 2016 lopussa 1008 18–74-vuotiasta suomalaista, 1011 ruotsalaista, 1008 norjalaista ja 1006 tanskalaista.

IDO on suomalainen kylpyhuonetuotteita valmistava yritys. Tuotevalikoimaan kuuluvat wc-istuimet, pesualtaat, suihkutuotteet, kylpyhuonekalusteet ja kylpyammeet. Saniteettiposliini valmistetaan Tammisaaren tehtaalla.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.