Rovaniemen päiväkerholaiset erottuvat nyt liikenteessä

Rovaniemen seurakunnan päiväkerholaiset saivat käyttöönsä heijastinliivit, joiden avulla he erottautuvat ulkoillessaan. Lapsiryhmät käyttävät kirkkaan värisiä liivejä vuoden ympäri.

Päiväkerholaiset retkeilevät paljon, joten liikenteessä erottautuminen on tärkeää. Rovaniemen seurakunnan päiväkerho-ohjaajat hakivat If Turvallisuusrahastolta heijastinliivejä, jotta he voisivat parantaa lasten turvallisuutta liikenteessä.

- Nyt kerholaisten näkyvyys on turvattu retkillä ja muussakin ulkoilussa. Aiomme käyttää liivejä niin kesällä kuin talvellakin, vt. vastaava lastenohjaaja Mari Karanta Rovaniemen seurakunnasta kertoo.

Kirkkaan värisiä heijastinliivejä ei kannata jättää kevään tullen käyttämättä, sillä ne helpottavat lasten erottumista liikenteen seassa myös valoisalla kaudella. Autoilijoiden mielestä lapset ovat liikenteessä vaikeimmin havaittava kevyen liikenteen ryhmä*.

Myyntipäällikkö Tanja Kortesalmi Ifin Rovaniemen konttorista kävi luovuttamassa päiväkerholaisille yhteensä 200 heijastinliiviä 13. maaliskuuta.

If Turvallisuusrahaston tarkoitus on levittää turvallisuustietoutta ja kannustaa vahinkojen ennaltaehkäisemiseen. If Turvallisuusrahastosta jaetaan tukea hakemusten perusteella yhteensä 5000 euron arvosta kuukausittain. Tukea voivat hakea päiväkodit, koulut, kerhot, yhdistykset ja järjestöt osoitteessa www.if.fi/turvallisuusrahasto.

* Ifin teettämä liikenneturvallisuustutkimus, YouGov 2011

Lisätiedot ja yhteydet:
Mari Hätinen, tiedottaja, If, p. 010 514 0067, mari.hatinen@if.fi
Harriet Urponen, vs. tiedotuspäällikkö, Rovaniemen seurakunta, p. 040 1207 755, harriet.urponen@evl.fi

• Opetus, oppiminen

• if turvallisuusrahasto