Ajoneuvon sammutuslaitteiston voi nyt vuokrata leasingillä

If, Tukirahoitus ja turvateknisiä laitteita toimittava Scannotec ovat rakentaneet yhteistyömallin, jonka ansiosta asiakas voi nyt hankkia työkoneeseen tai raskaaseen ajoneuvoon sopivan sammutuslaitteiston leasingrahoituksella. Laitteisto alentaa asiakkaan vakuutusmaksuja, ja parhaassa tapauksessa annettava vakuutusmaksualennus voi kattaa lähes koko leasingvuokran.

Raskaiden ajoneuvojen ja työkoneiden paloja sattuu enemmän kuin voisi kuvitella. Esimerkiksi linja-autoja paloi viime vuonna 54 eli suunnilleen yksi viikossa. Tehokas tapa torjua palon laajenemista on ajoneuvoon tarkoitettu automaattinen sammutuslaitteisto, joka havaitsee palon ja laukaisee sammutteen automaattisesti.

Scannotecin Fogmaker perustuu korkeapainevesisumuun, joka on tehokkain sammutuskeino moottoritilassa. Yksi vesilitra muodostaa höyrystyessään 1 700 litraa vesihöyryä, mikä estää palopesäkkeen hapensaannin. Vesihöyryn sisältämä lisäaine muodostaa lisäksi tukahduttavan kalvon palavien öljytuotteiden päälle.

Fogmaker-sammutuslaitteiston voi hankkia helposti käyttämällä Tukirahoitus Oy:n leasingrahoitusta. Leasingrahoituksen edellytyksenä on voimassaoleva luottopäätös. Tukirahoitus Oy kuuluu Nordea-konserniin Nordea Rahoituksen tytäryhtiönä.

– Sammutuslaitteiston voi saada asennettuna parhaimmillaan noin tuhannen euron leasingvuosivuokralla (48 kk sopimus), kertoo myyntipäällikkö Teemu Tammi Tukirahoituksesta.

Laitteisto käyttöön jopa täysin vakuutusmaksualennuksella

If antaa 25 % sammutuslaitteistoalennuksen kaskovakuutuksesta, lukuun ottamatta tiettyjä laitteita, joissa sammutuslaitteisto on vakuuttamisen edellytys. Parhaassa tapauksessa yritys voi saada rahoitettua sammutuslaitteiston lähes täysin vakuutusmaksualennuksen avulla.

– Tämän matalammaksi hankintakynnystä on vaikea enää saada, arvioi vahingontorjuntapäällikkö Niko Satto, joka on edustanut työryhmässä Ifiä.

Käytännössä sammutuslaitteiston hankkiva yritys sopii suoraan Scannotecin kanssa yhden tai useamman sammutusteholtaan sopivan järjestelmän hankinnasta.

– Me laskemme leasingvuokran ja hoidamme paperityöt, joten asiakkaan ei tarvitse ottaa erikseen yhteyttä Tukirahoitukseen, sanoo Scannotecin myyntipäällikkö Björn Lindholm.

Niko Satto, vahingontorjuntapäällikkö, If, p. 010 514 1383, niko,satto@if.fi
Heidi Ristilä, tiedottaja, If, p. 010 514 1662, heidi.ristila@if.fi