Ifiltä hyvä puolivuotistulos

Vakuutusyhtiö Ifin tekninen tulos parani eurovaluutan mukaan 24 prosentilla 282 miljoonaan euroon vuoden 2012 ensimmäisellä vuosipuoliskolla edellisen vuoden vastaavan ajankohdan 228 miljoonasta eurosta. Yhdistetty kulusuhde oli 89,4 prosenttia (92,7 %) vuoden kuudelta ensimmäiseltä kuukaudelta.

- If teki erinomaisen puolivuotistuloksen 2012. Epävakaassa toimintaympäristössä olemme saavuttaneet pitkän aikavälin tavoitteilla ja päämäärätietoisella työskentelyllä vahvan vakuutustuloksen ja hyvää kasvua, sanoo Ifin konsernijohtaja Torbjörn Magnusson.

Tulos ennen veroja oli 442 miljoonaa euroa (422 Meur) vuoden 2012 ensimmäisellä puolivuotiskaudella.

Ifin tekninen tulos vuoden 2012 toisella vuosineljänneksellä oli 170 miljoonaa euroa (128 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 86,4 prosenttia (91,1 %) ja tulos ennen veroja 251 miljoonaa euroa (200 Meur).

Suomessa suurasiakkaat arvostavat riskienhallintapalveluja

Ifin Suomen toiminnan tekninen tulos oli 45 miljoonaa euroa (48 Meur) ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2012. Yhdistetty kulusuhde oli 89,0 prosenttia (89,6 %)

Toisella vuosineljänneksellä Suomen toiminnan tekninen tulos oli 30 miljoonaa euroa (32 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 85,4 prosenttia (85,5 %) huhti-kesäkuussa 2012.

- If tekee hyvää tulosta Suomessa. Vakiintuneessa markkinassa asiakaskonseptimme on osoittautunut menestykselliseksi, nettiasiakkaiden määrä kasvaa jatkuvasti ja suuret yritysasiakkaat uudistavat erittäin laajasti sopimuksiaan Ifin kanssa, eikä vähiten sen takia, että ne arvostavat meidän riskienhallintapalvelujamme, Torbjörn Magnusson sanoo.

Sammon tulos

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja oli vuoden 2012 huhti-kesäkuussa 440 miljoonaa euroa (369 Meur). Osakekohtainen tulos on toiselta neljännekseltä 0,66 euroa (0,55 euroa).

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Ainomaija Pippuri, puh. 050 424 4217, mailto:ainomaija.pippuri@if.fi

www.if.fi