Asiakaskokemuksen äärellä

Asiakaskokemuksen ajatellaan usein koostuvan vain lähinnä ostettavan tuotteen / palvelun hinnasta ja laadusta sekä myyjän tarjoamasta asiakaspalvelusta. Todellisuudessa asiakaskokemukseen nivoutuvat niin tunteet, mielikuvat, hajut kuin mautkin.

Ei siis ole lainkaan yhdentekevää, miltä kassan alue näyttää tai ovatko myymälän kyltit ojennuksessa ja luettavalla fontilla kirjaillut, näyteikkunan houkuttelevuudesta puhumattakaan.

Vietin taannoin yhden kokouspäivän tilassa, joka oli kaiken kaikkiaan moderni ja viihtyisä. Kokousvälineet olivat nykyaikaiset ja vesikannuissakin oli kivasti kurkunlohkoja makua antamassa. Mutta se seikka, josta oma positiivinen asiakaskokemukseni syntyi, oli tilaan rakennettu viherseinä. Miellyttävä tuoksu ympäröi koko huonetta ja kuinka raikas ilma olikaan hengittää!

Into Seinäjoki pureutuu paremman asiakaskokemuksen äärelle Keskustan liikkeet design silmin –pilotissa, jossa parhaillaan käynnissä olevan Seinäjoki Art & Design Weekin aikana neljä designeriä tuunaa kukin yhden keskustassa sijaitsevan yrityksen vapaavalintaisen kohteen.

Pilotti huipentuu perjantaina 21.4. Kauppojen yössä, jolloin asiakkaat pääsevät tutustumaan uudistettuihin kohteisiin sekä äänestämään parasta tulosta Eparin Facebook-sivuille tulevassa kilpailussa. Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 4 kpl 50 €:n arvoisia lahjakortteja – huippua, eikö!

Designereiden käden jälkiä voi seurata myös pilotissa mukana olevista blogeista. Hienointa olisi tietenkin, että palautetta, niin positiivista kuin negatiivistakin, annettaisiin myös suoraan yrityksille itselleen. Meitä asiakkaita varten kun he hihat ovat käärineet.

Keskustan liikkeet design silmin – pilotissa tuunattavat kohteet:

• Valkoinen Puu (Kalevankatu 11-13) Vihersisustaminen / Iina Sihvonen design, seuraa blogissa Kipot Pinossa
  • Hair & Beauty Spa (Keskuskatu 15), graafinen ilme / Graphic Design Koivuporras, seuraa blogissa Talomarkki
  • LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa (Kauppakatu 5, EPS-tori), näyteikkuna / Kanivinossa, seuraa blogissa Kanivinossa
  • Lastentarvikeliike Huvikumpu (Maakunnankatu 3), kassan alue & lisämyynti / Inhouse Design, seuraa blogissa Siskonpaneelisoppaa

Niina Koskipalo, puh. 050 4300 792, niina.koskipalo(at)intoseinajoki.fi

Niina työskentelee Seinäjoen keskustan kehittämisen parissa ja iloitsee jokaisesta toimintansa vakiinnuttaneesta tai uudesta keskustaan nousevasta yrityksestä. Vapaa-ajallaan hänet tapaa omasta autotallista penkkipunnertamasta tai katsomassa Youtubesta Spiderman-videoita lastensa kanssa.

• brändäys
  • business