Healthy Kids of Seinäjoki –mallista erinomainen vientituote

Seinäjoki kiinnostaa ihan oikeasti maailmalla ja vielä aika isosti. Täysin ilman valtavia markkinointikampanjoita tai myyntiä. Meillä on onnistuttu löytämään ratkaisu polttavaan globaaliin ongelmaan: lasten lihavuus on saatu laskuun!

Maailman Terveysjärjestö (WHO) kirjoitti nettisivuillaan Seinäjoen ihmeestä kolme vuotta sitten. Tämä käynnisti vierailutulvan lakeuksille. Kasvaahan lasten lihavuus vauhdilla joka puolella maailmaa. Olemme tainneet tietämättämme osua kultasuoneen! Seinäjoella on mahdollisuus nousta maailmankartalle, jos vain toimimme nopeasti ja teemme oikeita asioita: tuotteistamme mallimme myyväksi vientituotteeksi.

Voisimme kerrankin tehdä jotain paremmin kuin rakkaat naapurimme ruotsalaiset, jotka yleensä hoksaavat nopeasti tämän tyyppiset bisnesmahdollisuudet. Esimerkin vuoksi kerrottakoon, että Ruotsissa lasten hyvinvointia ja terveyttä tukeva säätiö on lanseerannut lasten urheiluvaatemalliston H&M:n kanssa. Juuri näin meidänkin tulisi toimia! Lähteä miettimään, miten teemme bisnestä käsissämme olevalla kultakimpaleella. Tähän tarvitsemme ideoita yrityksiltä.

Jospa tekisimme myynnin ja markkinoinnin alusta lähtien maailmanluokan malliin. Tavoitteen ei tulisi olla yhtään vähäpätöisempi, kuin että teemme ”Seinäjoen ihmeestä” laajasti maailmalla tunnetun tavaramerkin. Tuotteemme pohjautuu jo valmiiksi vahvan Suomi-brändin varaan. Hyvä koulujärjestelmä, lasten terveys ja hyvinvointi, puhdas ruoka ja hyvä elämänlaatu yhdistetään Suomeen. Nyt lähdemme vain myymään kokonaisvaltaista suomalaista ratkaisua maailmalle Seinäjoki kärjellä.

Pakettiin kerätään tietysti mukaan suomalaisyritysten tuotteita, konsepteja ja ratkaisuja. Kokonaisvaltaisen ratkaisun myyminen avaa ovia uusille markkinoille ja keventää yksittäisten yritysten vientiponnisteluja. Lopputuloksena syntyy win-win tilanne kaikille. Ja mikä mahtavinta, tämän bisneksen perusidea on tehdä hyvää! Lisäksi, hyvinvointi ja terveys ovat tällä hetkellä globaaleja megatrendejä.

Onko tämä suuruudenhullua visiointia? Ei ole kenelläkään haittaa heittäytyä hetkeksi mukaan maalailemaan isolla pensselillä. Mitä, jos tässä piileekin oikeasti aito bisnesmahdollisuus? Itse en uskaltaisi jättää tätä korttia takataskuun. Mitä tapahtuukaan sen jälkeen, kun jossain määrin jo ilmiöksi muodostuneen ”Seinäjoen ihmeen” myynti käynnistetään? En malta odottaa…

Maaliskuussa järjestettävässä Healthy Kids of Seinäjoki –konferenssissa kuulet lisää mallista. Voit osallistua tapahtumaan myös näytteilleasettajana. Intoon saa olla suoraan yhteydessä, jos kiinnostuit tästä bisnesmahdollisuudesta!

Elisabet Kivimäki, puh. 040 760 3907

Elisabet houkuttelee työkseen yrityksiä Seinäjoelle ja saa kiksejä uusien bisnesideoiden visioinnista ja kehittämisestä. Maailmaa kolunnut haasteisiin tarttuja yrittää löytää nuorekasta perspektiiviä bisnesideoihin omilta milleniaaleiltaan.

• business
  • kasvu