Hullua – siksi hienoa

Tuhat on hieno luku. Rahanakin ihan kelpo summa, mutta ihmisinä samassa paikassa komea joukko.

Viime keväänä tavoittelin tuhatta yrittäjää Seinäjoen OmaSp Stadionille yhteiskuvaan. No, mukaan ilmoittautui 600. Ihan komea kuva saatiin.

Nyt on taas kova tavoite: saada tuhat yritysten edustajaa mukaan suureen kotiottelupäivään ja Suomen suurimpaan fanikulkueeseen Seinäjoella lauantaina 26. toukokuuta. Ja ikuistaa siitä taas massiivinen ryhmäkuva. No minkä ihmeen takia? Koska Seinäjoella se on mahdollista.

Viime vuonna otettu yrittäjyyden ykkösjoukkueen kuva on jo palvellut monessa paikassa osoittamassa, mikä kaupunki Suomessa on yrittäjyyden ykkönen. Mitä kauempaa katsoo, sitä yhtenäisempi on ykkönen ja mitä lähemmäs tsuumaa, sitä upeampia yksilösuorituksia nousee esiin.

Olen saanut haastatella monia seinäjokelaisia yrittäjiä Inton erilaisiin viestintämateriaaleihin. Markkinoijan märkä toiveuni täyttyy liki joka haastattelussa. Aina en ehdi edes erikseen tivaamaan, kun kehuminen alkaa. Ja parasta on, että se tuntuu varsin aidolta.

Keltaisen Keinutuolin yrittäjä Virpi Mäkinen kiteytti hauskasti aiemmin talvella kuvatulla videolla. ”Tapasin kesällä yhden ystäväni, joka mietti, perustaako yrityksen vai ei. Minä kannustin. Hän vastasi minulle, että helppoahan se on Seinäjoella, kun siellä pitää olla joka eskari-ikäiselläkin oma yritys. Ja ehkä siinä on jotain totta.”

Tuhat yritysten edustajaa on hieno porukka marssimaan Lakeudenpuistosta OmaSp Stadionille. Tulee hieno kuva! Mutta eihän se tuhatkaan piisaa, jos halutaan ikuistaa Suomen suurin fanikulkue. Tarvitaan 4000 ihmistä, jopa 6000. Koko stadionillinen.

Ai miksi? Koska se on ihan hullua – ja siksi hienoa! Klikkaa tästä ilmoittautumaan kotiottelupäivään.

Kuva: Marko Koivuporras

Tämä kirjoitus julkaistiin ensimmäisen kerran tämän päivän Seinäjoen Sanomissa.

Sanna Männikkö, puh. 040 571 9998, sanna.mannikko(at)intoseinajoki.fi

Inton "brändimanageri". Vastaan viestinnästä ja markkinoinnista - siitä, että Inton monipuolinen tekeminen näkyy asiakkaille ja sidosryhmille kiinnostavana, ajankohtaisena ja houkuttelevana kokonaisuutena. Erottuminen massasta, muistijäljen jättäminen - siinäpä tavoitetta.

Liitetyt tapahtumat