Ota bisnes irti Inton tapahtumista

Kesän Food Business Summit tarjoaa monta tapaa tehostaa liiketoimintaa

Tapahtumat on yksi Into Seinäjoen tarjoamista palveluista yrityksille. Niitä on monen muotoisia ja kokoisia, muun muassa tietoiskuja, seminaareja, klinikoita. Kaikille tapahtumille yhteisenä nimittäjänä on pyrkimys tarjota eväitä yritysten bisneksen vauhdittamiseen tavalla tai toisella.

Itse olen vahvasti mukana ruokaketjulle suunnatun Food Business Summitin järjestämisessä. Ja nyt, HUOMIO kaikki muutkin kuin ruokaketjun yritykset: FBS tarjoaa ajateltavaa ja uutta bisnesmahdollisuutta laajemminkin, esimerkiksi ohjelmistoalan yrityksille! Palaan siihen myöhemmin.

Food Business Summit –tapahtuma järjestetään nyt kolmannen kerran 12.-13.6.2018 Seinäjoella. Kuningasajatuksena on koota yhteen koko ruokaketju sekä ruokaketjun omana bisnesmahdollisuutenaan näkevät yritykset, jolloin parhaimmillaan syntyy ihan uudenlaisia kohtaamisia ketjun eri toimijoiden ja toimialojen välillä. Tarjolla onkin ideoita, tietoa ja mieleenpainuvia keskusteluja ruokaketjun yritysten, tutkijoiden ja kehittäjien kanssa. Paikalle tavoitellaan 150-200 henkilöä eri puolilta Suomea. Tänä vuonna erikoisuutena on samaan aikaan ja samoissa tiloissa järjestettävä ERIAFF-konferenssi, joka tuo tullessaan kansainvälisiä vieraita, parhaimmillaan toisen mokoman.

Ahaa-elämyksiä

FBS:n seminaariohjelmassa puhujat on valittu niin, että saamme kuulla tarinoita asioita uudella tavalla ajattelevista ja tekevistä yrityksistä. Järjestäjänä toiveenamme on, että jokainen osallistuja löytäisi ohjelmastamme jonkin ahaa-elämyksen, jota sitten soveltaa omassa bisneksessään. Tulevan kesän pääteemoina ovat vastuullisuus kilpailuetuna ja asiakkaan muuttuva maailma. Puhujakaarti on erittäin mielenkiintoinen: Atria Suomi Oy, SOK, Sulapac Oy, Juustoportti, Sudden Coffee, Lilja Farms Oy, 4dBarn Oy, muutaman esimerkin mainitakseni.

Vielä mahtuu mukaan puhujaksi: mielenkiintoisista yrityscaseista on aina hyvä kuulla lisää. Ilmianna siis itsesi tai kaverisi, ja tule kertomaan FBS:ään oma oivalluksesi tai tarinasi. Ehkä joku toinen saa siitä uuden idean ja yhteistyökuvio on valmis!

Alueemme yritykset framille

FBS on muutakin kuin seminaari. Haluamme, että yritykset pääsevät tapahtumassa esille. Tapoja sille on useita. Sen takia tarjoamme eteläpohjalaisille ruokaketjun yrityksille esimerkiksi mahdollisuuden näkyä tapahtumascreenillä, joka on matalan kynnyksen tapa olla esillä ja tehdä itseään tunnetuksi. Kannattaa hyödyntää tämä mahdollisuus!

Tai eikö olisi mukava viedä pieniä tuliaisia kotiinviemisinä, etenkin, kun niitä on helposti saatavilla? Minä olisin siitä mahdollisuudesta ikionnellinen, uskon että muutkin. Niinpä kokeilemme tänä vuonna ensimmäistä kertaa minikauppaa, jonne haemme lähituottajien tuotteita myyntiin. Jälleen mahdollisuus olla esillä ja saada pientä lisämyyntiä.

Tässä tuli vain pieni osa niistä tavoista, joilla voit edistää omaa bisnestäsi tulevassa Food Business Summitissa. Nyt jäi kertomatta

• kuinka hakea uusia kumppaneita ja verkostoja match-makingillä tai osallistumalla vapaamuotoiseen illalliseen
  • kuinka testata omia tuotteita tai palvelua tapahtuman aikana esimerkiksi lounaiden ja kahvitusten yhteydessä
  • kuinka hakea ideoita osallistumalla innovaatiokierrokseen tai saada näkyvyyttä olemalla yksi vierailukohteista
  • kuinka hyödyntää FBS:n viestintää ja paikalle tulevaa osallistujajoukkoa, ja järjestää oma tapahtuma. Se voi olla vaikkapa tuotelanseeraus FBS:n aikana.
  • villistä kortista, jota emme ole vielä hoksanneet. Kerro sinä, mikä se voisi olla!

Mahdollisuuksia on monia, mutta oma aktiivisuus on kuitenkin kaiken a ja o. Etukäteen valmistautumalla saat parhaimman hyödyn irti tapahtumasta kuin tapahtumasta.

Ai niin, miten ne ohjelmistoalan yritykset liittyivätkään ruokaketjun tapahtumaan? Paljonkin. Kun ohjelmistoalan yritys kohtaa itselle vieraamman ammatinharjoittajan, tässä tapauksessa maajussin, niin parhaimmillaan kahden ammattilaisen kohtaamisesta syntyy uusia oivalluksia ja lopulta uusi yritys. Oikeasti.

Tervetuloa nauttimaan Food Business Summitin tunnelmasta 12.-13.6.2018!

Sanna Kankaanpää, 0400 743 422, sanna.kankaanpaa(at)intoseinajoki.fi

• yritystoiminta