AALLOSTA UUTTA BISNESTÄ VIIDEN IDEAN VOIMIN

Syksyn ajan viisi tiimiä on työstänyt Alvar Aaltoon liittyviä ideoitaan osana Into Seinäjoen Alvar Aalto Business Challengea. Syyskuussa 19 idean joukosta valittiin jatkokehitykseen Amforan Vähän sinistä –keramiikkatuote, Etelä-Pohjanmaan Matkailun Aalto & ruokailu, Pakopeli FindOutin geokätköseikkailu, Selmu ry:n Aalto Aesthetics –tapahtuma ja Valakia Interactiven Aalto-virtuaalipassi.

Yritysten edustajan lisäksi tiimeissä ovat olleet edustettuna Aalto-asiantuntija ja asiakas. Kahden työpajan ja pilottikokeilujen avulla kehittyneet ideat esiteltiin kolmannen työpajan yhteydessä avoimessa tilaisuudessa 12.12.2017.

Amfora esitteli useita erilaisia Aallon Vähän sinistä –lausahduksesta inspiroituneita tuoteversioita korusta mukiin. Etelä-Pohjanmaan Matkailun yhteistyössä Seinäjoen oppaiden, Hotelli-ravintola Alman ja Uppalan kartanon kanssa kehittämässä matkailutuotteessa yhdistyy noin vartin kestoinen diaopastus Aalto-henkiseen ruokailuun. Miljoonia harrastajia maailmanlaajuisesti koukuttava geokätköily sai Pakopeli FindOutin tiimillä Aallon perintöä hyödyntävän mysteerikätkön sekä ns. reissaajia, jotka vievät Aalto-viestiä eri puolille maailmaa.

Valoa, musiikkia, ruokaa ja taidetta kokeellisesti yhdistävä Aalto Aesthetics -tapahtuma pilotoitiin osana ValotON –tapahtumaa itsenäisyyspäivän aattona. Selmu ry:n tuottajatiimillä on tavoitteena kasvattaa ideasta vuosi vuodelta isompi ja koko Aalto-keskukseen levittäytyvä moniaistinen tapahtuma. Valakia Interactiven mobiilissa toimiva Aalto-passi hyödyntää lisättyä ja virtuaalitodellisuutta esimerkiksi lisäinformaatioon. Extrana passissa on Sami Silénin luoma äänimaisema.

”Yllätyin itsekin miten pitkälle tiimit pääsivät ideoidensa kanssa parissa kuukaudessa. Etelä-Pohjanmaan Matkailu ehti jo myydä tuotteensa kerran ulos viikon sisällä pilotoinnista. Tämä jos mikä, on ollut ketterää kehittämistä!” kommentoi Alvar Aalto Business Challengea luotsannut Johanna Rintamäki Into Seinäjoesta.

Alvar Aalto Business Challenge on saanut Etelä-Pohjanmaan liiton AIKO-rahoitusta.

Lisätiedot:

Johanna Rintamäki, 040 592 7518, etunimi.sukunimi@intoseinajoki.fi