Alueen yrityksille avataan ovi 150 miljoonan euron hankintoihin

Alueemme yrityksille tarjotaan mahdollisuutta tutustua Prima Powerin ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin hankintoihin ja hankintakäytäntöihin. Framille nostetaan kerralla 150 miljoonan euron hankintavolyymi. Tavoitteena on, että yritykset saavat lisää bisnestä haukkaamalla palan oman paikkakunnan isoista hankintakakuista.

- Prima Powerin hankintatilaisuus on yksi konkreettinen alkuvuodesta käynnistetyn TechTeamin avaus sille, että yritykset tuntisivat alueella olevan päämiehen ja sen tarjoamat mahdollisuudet aiempaa paremmin. Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri puolestaan haluaa käydä avointa vuoropuhelua yritysten kanssa ja avata hankintakäytäntöjään ja tulevia hankintoja, kertoo tapahtumia koordinoiva Pauliina Hautamäki Into Seinäjoki Oy:stä.

Markkinamaanantait tarjoavat myyntinäkymiä usean eri toimialan yrityksille.

- Prima Powerin tehtaalle hankitaan muun muassa koneistettavia komponentteja ja muita teknologiakomponentteja sekä hitsattuja rakenteita ja kokoonpanoa. Tämän lisäksi hankitaan merkittävissä määrin eri palveluita, kuten suunnittelu-, kiinteistö- ja tehdaspalveluita. Lisäksi hankitaan mm. tapahtumapalveluita asiakastilaisuuksiin ja tykytoimintaan, avaa hankintajohtaja Tero-Jussi Teppo.

Sairaanhoitopiirin tilaisuuksissa avataan omana kokonaisuutena rakentamisen ja siihen liittyvien tukipalveluiden hankintoja ja toisena kokonaisuutena muita hankintakeskuksen hankintoja, kuten hoito- ja asiantuntijapalveluita, kuljetuspalveluita, elintarvikkeita, pienlaitteiden hankintoja mm. kodinkoneita.

- Haluamme avata sairaanhoitopiirin hankintakäytäntöjä ja tulevia hankintoja. Nyt on maakunnan yrityksille oiva tilaisuus tulla hakemaan oppia julkisen hankkijan toiminnasta ja esittelemään omaa tarjoamaa, kertoo materiaalipäällikkö Helena Junna.

Kolmen eri tapahtuman jatkeeksi yrityksillä on mahdollisuus verkostoitua ja tehdä tutuksi palveluitaan muille osallistujille. Hankintaoppien jälkeen bisneksen teko jatkuu vapaamuotoisella ohjelmalla Businessjatkoilla.

- Usein parhaat yhteistyökuviot käynnistyvät hyvissä kahvipöytäkeskusteluissa. Bisnesjatkoilla parillakymmenellä yrityksellä on tuhannen taalan paikka ottaa mikrofoni käteen ja esitellä itsensä osallistujille, innostaa Hautamäki tarttumaan mahdollisuuteen.

Lisätietoja:
EPSHP, Helena Junna, materiaalipäällikkö, 050 4744532, Jari Hakala, tukipalvelujohtaja, 06 415 4128
Prima Power Oy, Tero-Jussi Teppo, hankintajohtaja, 050 517 0962
Into Seinäjoki Oy, Pauliina Hautamäki, projektipäällikkö, 0400 754 878