Finn-Powerin Seinäjoen tehtaan rakentaminen käyntiin jo kesällä

Lujatalo Oy rakentaa tuotanto- ja toimistorakennuksen Roveksen uudelle yritysalueelle

Finn-Power Oy:n uuden Seinäjoen tehtaan rakentaminen pääsee vauhtiin jo kesän aikana. Laaja sopimuskokonaisuus Seinäjoen kaupunkikonsernin ja yhtiön välillä allekirjoitettiin tänään. Samalla allekirjoitettiin myös urakkasopimus Lujatalo Oy:n kanssa tehtaan rakentamisesta. Urakan arvo on 20,5 miljoonaa euroa.

- Iso kokonaisuus on vaatinut paljon valmistelutyötä, mutta kaikki on edennyt suunnitellusti. Tämä on merkittävä päivä kaikille osapuolille. Uskomme Finn-Powerin ja sen kumppaniverkoston vahvistavan Seinäjoen asemaa teknologiateollisuuden kone- ja laitevalmistuksen vetovoimaisena keskittymänä, kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki iloitsee.

Rakennustyöt yhdelle Roveksen kaikkien aikojen suurimmalle yritystontille (8,4 ha) alkavat kesälomien jälkeen ja rakennus valmistuu kokonaisuudessaan loppuvuodesta 2018. Hieman yli 20.000 m2:n uudisrakennus sijoittuu Roveksen uudelle teollisuusalueelle Itäväylän varteen. Valmistuessaan rakennuksessa työskentelee yli 350 henkilöä. Finn-Power Oy vuokraa rakennuksen pitkäaikaisella vuokrasopimuksella käyttöönsä Into Seinäjoki Oy:n tytäryhtiöltä Seinäjoen Yrityskiinteistöt Oy:ltä.

- Yritykselle tulee erittän harvoin tilaisuus rakentaa kokonaan uudet tilat toimintaansa varten. Finn-Powerille on nyt tullut se mahdollisuus. Uudet toimitilat tulevat tukemaan kasvua erityisesti valmistusjärjestelmien toimitusten osalta vahvistaen yrityksen strategista suuntaa. Uudet tilat mahdollistavat tehokkaamman toiminnan ja esimerkisi koneiden käyntiinajotila kasvaa lähes 40 % nykyisestä. Prosessi hankkeen valmistelussa on ollut pitkä jo tähän asti. Haluankin kiittää kaikkia sidosryhmiä tähänastisesta panoksesta uusien toimitilojen eteen. Hyvä yhteistyö varmasti jatkuu tästä eteenpäinkin hankkeen valmiiksi saattamiseksi, toimitusjohtaja Juha Mäkitalo Finn-Power Oy:stä toteaa.

Lujatalon Pohjanmaan yksikölle tehdasurakalla on suuri työllistävä ja taloudellinen merkitys. Rakennushanke työllistää puolentoista vuoden ajan keskimäärin 100-150 työntekijää ja alihankkijaa.

- Aikataulu on tiukka ja vaatii henkilöstöltämme osaamista ja venymiskykyä. Pohjanmaan yksiköllä ja hankkeeseen sitoutuvalla henkilöstöllä on kuitenkin vahva kokemus vaativista hankkeista, joten olen erittäin luottavainen hyvään lopputulokseen ja sujuvaan yhteistyöhön rakennuttajan kanssa, kertoo Lujatalon aluejohtaja Heimo Hantula.

- On hienoa päästä rakentamaan maakunnan yhden merkittävimmän teknologiayrityksen uusia tiloja. Roveksen uusi alue ja tulossa olevat muutkin Seinäjoen yritysalueet tarjoavat todella paljon mahdollisuuksia meille rakentajille, Hantula jatkaa.

Lisätietoja:
Jorma Rasinmäki, kaupunginjohtaja, puh. 040 076 3800