Hannu Kantonen siirtyy vetämään Seinäjoen asemanseudun kehittämistä

Inton toimitusjohtaja Hannu Kantonen aloittaa 10. kesäkuuta Seinäjoen asemanseudun hankejohtajana. Kantonen siirtyy Into Seinäjoki Oy:sta kaupungin palvelukseen ja fyysisesti Framista kaupungintalolle. Pesti on tässä vaiheessa vuoden mittainen. Inton toimitusjohtajan tehtävään siirtyy täksi ajaksi toimitusjohtajan varahenkilönä toiminut Leena Perämäki.

- Aseman alueen kehittämiseksi on tehty vuosien mittaan hyvää pohjatyötä. Asema-alueen maanomistuksen selkiydyttyä ja yleissuunnittelun valmistuttua on edellytykset päästä hankkeessa uuteen kehitysvaiheeseen ja konkreettisemmin eteenpäin nyt olemassa, Kantonen toteaa.

Kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäen mukaan on välttämätöntä, että kaupungin tulevaisuuden kannalta erittäin merkittävä aluekokonaisuus saa nyt päätoimisen kehittäjän.

- Osapuolia ja tehtävää on tämän kokoisessa hankkeessa paljon, joten on hienoa saada langat osaaviin käsiin. Hannu Kantonen tuntee kokonaisuuden ja kaupungin tavoitteet, joten hänen johdollaan aseman kehittäminen nytkähtää varmasti kunnolla eteenpäin, Rasinmäki toteaa.

Seinäjoen tavoitteena on rakentaa asemanseudusta yksi Suomen vetovoimaisimmista liikkumisen ja sen palveluiden sekä kaupan, asumisen ja työn tekemisen alue.

- Liki 30 hehtaarin aluekokonaisuus, jossa on potentiaalista rakennusalaa yli 100 000 kerrosneliömetriä, tarjoaa merkittävän investointikohteen vuosiksi eteenpäin. Ensimmäisenä rakennuskohteena asemalla on jo meneillään Hotelli Alman laajennusosa. Tavoitteena onkin koota seuraavan rakennusvaiheeseen tarvittavat osapuolet ja saattaa hanke konkreettisesti eteenpäin. Haaste on suuri ja hieno, sillä uusi asema-alue tulee määrittämään Seinäjoen kaupunkikuvaa seuraavat vuosikymmenet porttina kaupunkiin ja sen “käyntikorttina”.

Lisätietoja: Hannu Kantonen, puh. 040 831 8353