HUOM! Nappaa uutta bisnestä Food Business Summitista

#MatchmadeinFBS: Case Tornion Panimo
Tornion Panimon hallituksen puheenjohtaja Mikko Ahokas osallistui kesän 2017 Food Business Summitin verkostoitumistilaisuuteen. Hän tapasi siellä pohjoisirlantilaisen Walled City Breweryn edustajan, jolle Ahokas ehdotti yhteistyötä. Tuosta ehdotuksesta käynnistyi yhteistyö Guinnessin entisen panimomestarin ja nykyisin omaa pienpanimoansa luotsaavan James Hueyn kanssa. Tuloksena yhteistyöstä on syntynyt Tornion Panimon ensimmäinen gluteeniton olut, irlantilaistyyppinen, rubiininpunainen red ale.
Ahokas on paikalla Food Business Summitissa tänäkin vuonna. Hän tulee kertomaan Sangen Oy:n perustajana ja hallituksen puheenjohtajana gluteenittomasta mallastamosta. Ahokas on äänessä keskiviikkona 13.6. HotSpots-osiossa.

Hyödynnä sinäkin uudet kontaktit
Osallistujien verkostoituminen ja uudet bisnesmahdollisuudet ovat meille Food Business Summitin tärkeimpiä juttuja. Verkostoitumaan pääset usealla tavalla: match-makingissa (ilmoittaudu tästä), kahvi- ja lounastauoilla sekä moniaistisella illallisella.

Runsas kattaus asiantuntijoita
Kolmannen Food Business Summitin puhujakattaus on erittäin runsas. Mukana ovat mm. S-ryhmän vastuullisuusjohtaja Lea Rankinen, Sulapacin perustaja Suvi Haimi, Atrian Merja Leino sekä Sudden Coffeen Kalle Freese.
Aiempien vuosien osallistujien toiveiden mukaisesti olemme jälleen koonneet myös ison joukon yrityspuheenvuoroja Hotspoteiksi. Mukana ovat mm. Rami Lilja Lilja Farms Oy, Kari Knuuttila Kanagri Oy, Jouni Pitkäranta 4dBarn Oy, Juhani Järvensivu FiksuRuoka.fi, Jukka Kajan Joukonvoima.fi, Salla Kettunen Kotkamills Oy sekä Mikko Ahokas Sangen Oy.

Lue lisää ja rekisteröidy tapahtumaan osoitteessa www.foodsummit.fi. Hinta kahden päivän rautaisannoksesta on vain 159 e + alv.

Mm. heitä kuulet Summitissa

Kalle Freese
Perusti vuonna 2015 “maailman parasta pikakahvia valmistavan
Sudden Coffeen” Yhdysvaltain Piilaaksoon. Yritys keräsi
miljoonia dollareita riskirahoitusta yhdysvaltalaisilta
huippusijoittajilta ja valittiin historian toisena suomalaisfirmana
mukaan maailman arvostetuimpaan yrityskiihdyttämöön
Y Combinatoriin Piilaaksoon.
Merja Leino
Leino on pitkän linjan atrialainen, jonka vastuulla on valmisruokaliiketoiminta sekä laatu, tuoteturvallisuus ja vastuullisuus.
Leinon mukaan Atria on yhtä kuin rehtiä suomalaista tekemistä kuluttajan parhaaksi. Leino on keynotemme tiistain avaussessiossa.
Lea Rankinen
Rankinen on toiminut S-ryhmässä 16 vuotta ja vuodesta
2011 vastuullisuusjohtajana vastaten koko S-ryhmän vastuullisuuden strategisesta kehittämisestä, raportoinnista ja sidosryhmätyöstä.
Valittu Pohjois-Euroopan 20 vastuullisimman johtajan joukkoon
Nordic Business Reportin tuoreessa listauksessa (2017).
Suvi Haimi
Sulapac Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja, joka on kerännyt menestyksekkään tiimin Sulapac Oy:n taakse haastamaan muovin
pakkausmarkkinoilla. Suvi päätti lähteä tutkijasta yrittäjäksi, jotta voisi paremmin toteuttaa visiotaan biomateriaalien
hyödyntämisestä ja estämästä maapalloa hukkumasta muoviroskaan.
Arthur Potts Dawson
Potts Dawson on muun muassa keittiömestari ja hyvän
ruuan ystävä, mutta myös opettaja, mentori ja sosiaalinen
yrittäjä. Summitissa hän puhuu erityisesti ruuan kestävästä