Mikä kauppa puuttuu Seinäjoelta, nyt voit vaikuttaa

Asiakkaat ja yritykset pääsevät ilmiantamaan kauppoja ja ketjuja, joiden haluavat sijoittuvan avaruuden pääkaupunkiin

Seinäjoki on jo nyt yksi Suomen merkittävimmistä kaupan alan keskittymistä. Vähittäiskaupan volyymi asukasta kohden on maan kärkeä. Vielä on kuitenkin tilaa. Into Seinäjoki lanseeraa Tilaa tähdille -kampanjan, jossa niin asukkaat kuin alueemme yritykset voivat ilmiantaa kauppoja, kauppaketjuja ja palveluita, joiden toivovat sijoittuvan Seinäjoelle.

- Mitä enemmän saamme uusia kauppoja ja kahviloita, sitä enemmän vahvistamme asemaamme vetovoimaisena, paljon kokoamme isompaa markkina-aluetta palvelevana kauppapaikkana, kaupunkikeskustan kehittäjä Niina Koskipalo perustelee.

Marraskuussa avattava Ideapark lisää Seinäjoen myymälätarjontaa historiallisen paljon. Kun samaan aikaan keskustaan valmistuu tuhansia neliöitä uutta liiketilaa ja valmistellaan Torikeskuksen isoa laajennusta, olemme nousemassa jälleen uudelle tasolle kauppakaupunkina.

Keskusta kauppakeskuksineen ja kivijalkamyymälöineen, Hyllykallion ja Pohjan hypermarket- ja erikoiskaupan alueet, Pohjan autokauppakeskittymä, Rengastien huonekalu- ja sisustuskeskittymä sekä Joupin kauppakeskittymä uutena ankkurinaan Ideapark, Koskipalo listaa kanta-Seinäjoen kaupallisia alueita. Eikä tässäkään kaikki. Kaupunki kaavoittaa paraikaa Itäväylän molempiin päihin tontteja kaupan suuryksiköille.

Ilmiantoja voi jättää Facebookissa 3.5. saakka. Lisäksi intolaiset jalkautuvat kaupungin keskustaan keräämään ilmiantoja lomakkeille. Ilmiantajat osallistuvat tuotearvontaan. Eniten ilmiantoääniä saaneet yritykset kontaktoidaan henkilökohtaisesti.

- Ilmiannetuissa tulee varmasti olemaan yrityksiä, joita olemme jo aiemmin houkutelleet tänne. Uskon, että yritysten mielenkiinto Seinäjokea kohtaan herää uudelleen ja vahvistuu, kun voimme osoittaa, että asiakkaat ja kilpailijat julkisesti kutsuvat.

Ilmianna oma ehdokkaasi tai vaikka koko joukkueellinen täällä.

Niina Koskipalo kertoo videolla tarkemmin kampanjasta.