​Muuttaako joulupukki Seinäjoelle?

Tämä saattaa olla alkavan joulusesongin erikoisin tempaus: avaruuden pääkaupunki Seinäjoki käynnistää kampanjan, jonka tarkoituksena on saada joulupukki muuttamaan kaupunkiin – vähintään sesongin ajaksi.

Avaruuden pääkaupungissa on tilaa kaikelle hyvälle, myös joulupukille. Kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäen viranomaispäätöksellä kaupunki onkin jo lähestynyt joulupukkia ja ehdottanut, että pukki valmistautuisi tänä vuonna jouluun Seinäjoella.

Joulupukin toimintojen siirtäminen avaruuden pääkaupunkiin olisi monestakin syystä järkevää ja käytännöllistä.

- Keskeinen sijainti ja erittäin monipuoliset ostosmahdollisuudet. Seinäjoki on kokoonsa nähden kaupan jättiläinen. Tarjolla on lähes 600 kaupan yksikköä, tuoreimpana keskittymänä sadan yrityksen Ideapark, painottaa kaupungin kehitysyhtiön Into Seinäjoen markkinointipäällikkö Sanna Männikkö.

Joulupukkia varten räätälöityjä poroparkkeja on varattu merkittävimpien kauppakeskusten pihoille. Myös kaupunginjohtaja luovuttaa oman ruutunsa pukin käyttöön.

Pilke silmäkulmassa, mutta silti tosissaan

Seinäjoella on totuttu tekemään asiat isosti ja näyttävästi eikä joulupukin kutsuminen kaupunkiin tee tästä poikkeusta. Ymmärrettävästi tempaus tehdään pilke silmäkulmassa, mutta tavoitteet kampanjalle on asetettu tosissaan. Kutsut joulupukille näkyvät ainakin kaupungin katukuvassa, sosiaalisen median kanavissa sekä verkkomainonnassa. Kampanja toteutetaan Seinäjoen kaupungin ja Into Seinäjoen yhteistyönä.

Kampanjassa puhutellaan joulupukkia, mutta lopullinen maali on luonnollisesti kuluttaja.

- Jos voimme palvella joulupukkia, pystymme varmasti palvelemaan kaikkia muitakin joulunviettäjiä. Tavoitteena on siis saada lisää asiakkaita kaupungissa toimiville yrityksille ja vahvistaa Seinäjoen asemaa keskisen Suomen kaupan keskuksena.

Kaikki yritykset mukaan

Kampanja alkaa tänään torstaina 7.11. Into haastaakin kaikki yritykset hyödyntämään kampanjaan liittyviä viestejä ja materiaaleja myös omassa markkinoinnissaan ja joulukampanjoinnissaan. Materiaalit, tekstiehdotukset ja kuvat ovat ladattavissa osoitteessa tilaajoulupukille.fi.

Sanna Männikkö

Viestintä- ja markkinointipäällikkö 040 571 9998