Ruokakarkelot kerää jälleen lähialueen herkut Lakeudenpuistoon

Lähiruoalla päästään jälleen herkuttelemaan Ruokakarkeloilla, jotka järjestetään toista kertaa Lakeudenpuistossa Seinäjoella lauantaina 25.8.2018. Puistoon kokoontuu lähialueen ravintoloita ruokakojuineen valmistamaan makuelämyksiä ruoka-annoksina. Mukana on tuttuja ravintoloita viime vuodelta, mutta myös uusia. Tapahtuma onkin isompi kuin viime vuonna.

Lähiruokatorilta voit ostaa lähialueen tuottajien tuotteita kotiisi. Listaus myyjistä löytyy Ruokakarkeloiden Facebook-sivuilta ja Ruokaprovinssin nettisivuilta www.ruokaprovinssi.fi.

Uutuutena rakentuu anniskelualue, josta pääsee ostamaan juomaa ruoka-annoksen kaveriksi. Palan painikkeina tarjolla on Äärellä ravintolan artesaanioluita, Uppalan Kartanon laadukkaita viinejä, EEPEE:n Rinkkibaarin sekä Kyrö Distillery Companyn juomasekoituksia.

Tänäkin vuonna yhteistyössä Preppaamon kanssa Lakeudenpuisto somistetaan ja sinne rakennetaan lava ja muita rakenteita. Preppaamo on hanke, joka keskittyy mm. nuorten pitkäaikaistyöttömien, syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja muiden erityisryhmien aktivoimiseksi työelämään sekä oman elämänhallinnan parantamiseen. Preppaamojakson aikana nuoret saavat laaja-alaiset eväät tapahtuma- ja kulttuurialan eri tehtäviin sekä heillä on mahdollisuus löytää oma ammatillinen polkunsa.-Preppaamon väki on korvaamaton apu tapahtuman rakentamisessa ja samalla nuoret saavat kontakteja työelämään, kertoo Into Seinäjoen Pauliina Kuutti.

Ruokakarkeloiden ohjelma alkaa Seinäjoki-päivällä, jossa tervehdyksensä tuo mm. kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki. Päivän aikana on luvassa paljon musiikillista ohjelmaa koko perheelle. Lisäksi käsityö- ja muotoilukoulu Näppi järjestää opastettua maksutonta askartelua lapsille. Tapahtumaan osallistuu myös Etelä-Pohjanmaan Kaverikoirat ja koiria pääsevätkin rapsuttelemaan kaikenikäiset koirien ystävät.

Tänä vuonna tapahtuman järjestävät Into Seinäjoki sekä Into Seinäjoen ja Seinäjoen Ammattikorkeakoulun koordinoima Ruokamatkailun kehittämishanke. Hanketta rahoitetaan Manner-Suomen maaseudun kehittämisen maatalousrahastosta.

-Tapahtuma kokoaa yhteen ja nostaa esiin Etelä-Pohjanmaalla toimivia ruoka-alan yrityksiä ja edistää alueen ruokakulttuurin kehittymistä, kertovat Seinäjoen ammattikorkeakoulusta Ilkka Latomäki ja Elina Huhta.

-Ruokakarkeloilla vieraileva pääsee monien makuelämysten äärelle, kun lähialueen laadukkaat raaka-aineet taipuvat kotimaisiin tuttuihin makuihin, mutta myös eksoottisempiin makuihin maailmalta, kertoo Into Seinäjoelta Suvi Takala.

Lisätietoja: Pauliina Kuutti, tapahtuma-assistentti, p. 040 352 3639 pauliina.kuutti@intoseinajoki.fi

Liitetyt tapahtumat