​Seinäjoen teknologiapalkinto Markus Ylä-Ilomäelle

Seinäjoen teknologiapalkinnon 2018 saa ohjelmistokehittäjä Markus Ylä-Ilomäki Reaktor Innovations Oy:stä. Teknologiapalkinnon myöntää Alfred Kordelinin säätiön Seinäjoen kaupunkirahasto. Teknologiapalkinto myönnettiin nyt 13. kerran.

Valintaraati perustelee Ylä-Ilomäen valintaa mm. näin: ”Markus Ylä-Ilomäki on henkilökohtaisesti pannut itsensä likoon ja synnyttänyt ympärilleen menestyneen tiimin. Hän on osoittanut rohkeutta muuttamalla vastavirtaan pääkaupunkiseudulta maakuntaan ja näin toiminut suunnannäyttäjänä sille, miten ohjelmistotyötä voidaan tehdä menestyksekkäästi myös ruuhka-Suomen ulkopuolella.”

- Markus Ylä-Ilomäki on tiimipelaaja, joka toimii vahvasti taustalla nostamatta itseään esille. Hän luotsaa vankalla osaamisellaan koko tiimiä eteenpäin, valintaraatiin kuulunut johtaja Jukka Pajunen Into Seinäjoesta kiteyttää.

Seinäjoen teknologiapalkinnon ovat aiemmin saaneet:
2005 teollisuusneuvos Jorma Lillbacka
2006 insinööri Markku Rintaniemi
2007 Plantool Oy:n tuotekehitystiimi
2008 DI, hall. pj. Veikko Rintamäki
2009 Centaurea Oy
2010 SeAmk:n tekniikan yksikön projektipajatoiminta
2011 Lumikko Oy
2012 Exertus Oy
2013 Suomen Lämpöpumpputekniikka Oy
2015 Jakamo
2016 Coastone
2017 yrittäjä Pasi Haaramäki

Alfred Kordelinin säätiö on yksityinen yleishyödyllinen säätiö, joka tukee tiedettä ja kulttuuria. Säätiö toteuttaa tarkoitustaan myöntämällä apurahoja ja palkintoja tutkijoille, taiteilijoille ja kulttuurin kentällä toimiville yksityishenkilöille, työryhmille ja yhdistyksille. Seinäjoen kaupunkirahasto on yksi Alfred Kordelinin säätiön 15:sta kaupunki- ja kohderahastosta. Vuonna 2018 säätiö jakaa eri kaupunki- ja kohderahastojen kautta apurahoina ja palkintoina yhteensä noin 180 000 euroa.

Jukka Pajunen

Johtaja, asiakkuudet ja sijoittuminen 044 418 1215