Seinäjoen uusi markkinointi-ilme viestii energiaa

Seinäjoen kaupungin uusi, eloisa ilme muodostuu yhdeksästä elementistä, jotka symboloivat Seinäjoen tunnusomaisia piirteitä. Uudistetun markkinointiviestinnän tavoitteena on kertoa kaupungin elinvoimaisuudesta kolmelle kohderyhmälle: nykyisille ja uusille asukkaille, matkailijoille sekä yrityksille ja sijoittajille.

– Seinäjoki on Suomen kasvukaupunkien kymmenen parhaan joukossa. Haluamme pysyä hyvässä kasvun kierteessä tulevaisuudessakin, kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki sanoo.

Seinäjoen kaupunkiseudun kunnat ovat pitkään tehneet Komia-markkinointia yrityksille, sijoittajille ja potentiaalisille muuttajille. Nyt Seinäjoki on ottanut markkinointiin mukaan myös nykyiset asukkaat.

– Seinäjokelaisuuttaan tunnustavat asukkaat ovat tärkeitä sanansaattajia ja puolestapuhujia. He tekevät Seinäjoesta merkityksellisen ja erityisen paikan. Asukasmarkkinoinnin slogan Elämäni kaupunki kuvaa vahvaa tunnesidettä omaan kotikaupunkiin, toteaa vs. viestintäpäällikkö Krista Rintala.

Asukas-, matkailu- ja yritysmarkkinointia varten on avattu erilliset, keskenään linkittyvät verkkosivut. Seinäjoki-brändistä ja asukasmarkkinoinnista sekä edunvalvonnasta ja vaikuttajaviestinnästä huolehtii jatkossa kaupungin markkinointiviestintä. Into Seinäjoki Oy:n vastuulla ovat Seinäjoen markkinointi yrityksille ja sijoittajille (invest) sekä matkailumarkkinointi (visit).

– Into tekee työtä uusien yritysten ja sijoitusten houkuttelemiseksi nyt entistä systemaattisemmin Invest Seinäjoki -brändin alla. Yrittäjyyden pääkaupungin voimakkaan kasvun viestiä on ilo levittää, viestintä- ja markkinointipäällikkö Sanna Männikkö kuvaa.

Visit Seinäjoki -markkinoinnin tavoitteena puolestaan on saada Seinäjoelle uusia ja pidempiaikaisia kävijöitä ympäri vuoden.

– Seinäjoki on tunnettu suurista kesätapahtumistaan, mutta kaupungin tarjontaa on saatava entistä monipuolisemmin esille. Esimerkiksi Aalto-keskus on kätketty helmemme, joka ansaitsee enemmän huomiota kansallisesti ja kansainvälisesti, markkinointipäällikkö Tuula Lahti toteaa.

Seinäjoki-ilmeen on suunnitellut seinäjokelainen mainostoimisto BSTR Luova Konttori Oy. Suunnittelun pohjana käytettiin kaupungin viime syksynä tekemän asukaskyselyn tuloksia.

Verkkosivut:

elamaniseinajoki.fi
visitseinajoki.fi
investseinajoki.fi

Lisätiedot:

Krista Rintala, vs. viestintäpäällikkö, Seinäjoen kaupunki, p. 044 425 5061
Tuula Lahti, markkinointipäällikkö, Into Seinäjoki Oy, p. 040 550 831
Sanna Männikkö, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Into Seinäjoki Oy, p. 040 571 9998

• markkinointi
  • brändäys