Seinäjoki tempaisee jälleen: nyt avaruuden pääkaupunki hakee taivastelijaa

Seinäjoki yllätti elokuussa julistautumalla avaruuden pääkaupungiksi, jossa on tilaa kaikelle hyvälle. Nyt kaupunki tarjoaa töitä maailman ensimmäiselle taivastelijalle.

Seinäjoki on julkaissut varsin poikkeuksellisen työpaikkailmoituksen, jossa kaupunkiin haetaan muukalaista taivastelijan tehtävään. Ilmoituksessa kerrotaan, että haussa on esiintymisvalmis persoona, joka on valmis tutkimusmatkailemaan Seinäjoella kymmenen päivän ajan.

– Kyseessä on jatko avaruuden pääkaupungin lanseeraukselle. Tarkoituksena on tosiaankin löytää henkilö, joka tutustuu Seinäjokeen kymmenen päivän ajan ja raportoi sosiaalisessa mediassa kaikesta näkemästään ja kokemastaan. Samalla haluamme kiinnittää huomiota siihen, että Seinäjoella on tarjolla runsaasti eri alojen töitä. Taivastelijan paikan lisäksi Seinäjoella on tälläkin hetkellä satoja avoimia työpaikkoja, kertoo Into Seinäjoki Oy:n viestintä- ja markkinointipäällikkö Sanna Männikkö.

Työpaikkailmoitukset kokoava verkkopalvelu rekrytointeja tehostamaan

– Kaupungin nopea kasvu ja yritystoiminnan kehittyminen heijastuvat tietenkin avoimien työpaikkojen määrään. Alueen yrityksiin haetaan jatkuvasti uusia osaajia. Olemme pyrkineet auttamaan yrityksiä rekrytoinneissa perustamalla toihinseinajoelle.fi-sivuston, jossa on koottuna alueen yrityksissä avoimina olevia työpaikkoja. Samasta osoitteesta löytyy myös ilmoitus, jolla haemme taivastelijaa töihin, Männikkö hymyilee.

Paljon investointeja, vähän työttömyyttä

Seinäjoki on ollut koko 2000-luvun yksi merkittävimmistä suomalaisista kasvukeskuksista. Yritystoiminnan arvostaminen näkyy selkeästi kaupungin menestyksessä ja kehittymisessä. Seinäjoella rakennetaan väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin minnekään muualla Suomessa, ja lisäksi kaupunki on valittu useana vuonna peräkkäin Suomen yritysmyönteisimmäksi kunnaksi.

Seinäjoella on Suomen suurten kaupunkien pienin työttömyys, ja elinvoimainen yrityselämä näkyy myös investointien määrässä: vuosina 2017 - 2021 alueen yritysten investoinnit ylittävät miljardi euroa.

Tilaa kaikelle hyvälle

Seinäjoella luotetaan siihen, että tarjolla olevien työmahdollisuuksien lisäksi kaupungilla on muutenkin vetovoimaa. Lukujen valossa asia onkin näin – Seinäjoen väkiluku kasvaa vuosittain 600 - 800 henkilöllä.

– Meillä on tietysti tilaa yrittämiselle ja kasvulle, mutta uskallan väittää, että täällä on myös tilaa nauttia elämästä ja toteuttaa itseään monin tavoin. Esimerkiksi kulttuuritarjonta on runsasta, harrastusmahdollisuudet ovat erittäin monipuoliset ja lapsiperheille on tarjolla paljon hyviä vaihtoehtoja päivähoitopaikan valinnassa, Männikkö päättää.

Sanna Männikkö

Viestintä- ja markkinointipäällikkö 040 571 9998