Asiakkaamme esittäytyy: Transval ottaa tehot irti varastoista

Transvalin kyltti ei keiku asiakkaan katolla, mutta hommat tuotannon ja varaston puolella hoituvat.

- Työmme ei välttämättä näy ulos, mutta olemme oikeasti syvällä asiakkaan prosesseissa varmistamassa, että sisälogistiikka pelittää, tavara liikkuu ja on varastossa oikeilla paikoillaan, yhteyspäällikkö Miika Lakso kertoo.

Lakso operoi Transvalin yhteyspäällikkönä vanhan Vaasan läänin alueella ja tavoitteena on lisätä asiakkuuksia Seinäjoellakin. Myyntityö on osin uuden ajattelutavan iskostamista.

- Varastotoiminnot tehdään usein samalla tavalla kuin aina on tehty. Ei välttämättä nähdä, että siinä olisi paljon tehostamisen varaa. Me näemme asian niin, että sisälogistiikka on erikoisosaamista, jota me voimme tarjota ja johon yritysten ei kannata panostaa, vaan keskittyä kehittämään omia tuotteitaan.

Sisälogistiikan ulkoistamisen lisäksi Transval tarjoaa logistiikka-alan henkilöstöpalveluita.

- Löydämme asiakkaillemme osaajat, jotka ovat erikoistuneet juuri varastoissa työskentelyyn ja esimerkiksi kauppojen hyllytyspalveluihin.

Seinäjoella Transval sai lentävän lähdön, kun ensimmäisenä asiakkuutena hoidettiin Finn-Powerin jättimuuttoa uusiin tiloihin tänä kesänä.

- Näin suuressa muutossa on tärkeää, että tavarat liikkuvat minuuttiaikataululla ja päätyvät heti alkuun oikeille paikoille, että tuotanto voi jatkua mahdollisimman katkottomasti.

Transval on mielellään mukana jo tehtaan ja varaston suunnitteluvaiheessa. Mitä liukkaammin käytävillä mahtuu liikkumaan ja mitä tolkullisemmin tavarat on sijoiteltu, sitä nopeammin osat ovat tuotannossa ja valmiit tuotteet vastaanottajalla.

Aloittaessaan Transvalilla viime syksynä Lakso lähti mukaan useisiin Inton tilaisuuksiin päästäkseen verkostoitumaan alueen yrittäjien kanssa. Heti ensimmäisessä tilaisuudessa hän törmäsi vaasalaiskontaktiin, josta tuli sittemmin asiakas. Viime keväänä Lakso ilmoitti työpaikan Käykö munkki –rekrytapahtumaan Niinisalon varuskuntaan ja pestasi kesällä kotiutuneen sotilaan hommiin.

- Inton tilaisuuksista on syntynyt hyvä fiilis. Mitä erilaisimpien yritysten edustajat törmäävät toisiinsa, sitä odottamattomampaa yhteistyötä voi syntyä. Yrityksissä on kaikenlaista harmaata vyöhykettä – tukitoimintoja ja palveluita – joista ei tiedetä ja joita ei osata hyödyntää bisnesmielessä.

Muutaman vuoden kuluttua Lakso näkee Transvalin olevan Seinäjoellakin yritysten ykkösvalinta ulkoistamisessa ja logistiikkahenkilöstön välittämisessä.

- Olemme haluttu kumppani, joka tarjoaa ihmisille hyviä töitä.

Kiinnostuitko Inton kasvupalveluista? Tutustu lisää ja ota yhteyttä https://www.intoseinajoki.fi/kasva_seinajoella/

Sanna Männikkö

Viestintä- ja markkinointipäällikkö 040 571 9998