Invalidiliitto on julkaissut erilaisen puuhakirjan lapsille

Invalidiliiton varainhankinta on vuodenvaihteessa julkaissut erilaisen puuhakirjan lapsille. Killen ja kavereiden erilainen puuhakirja tarjoaa kasvattajille työkaluja vammaisuudesta puhumiseen ja asennekasvatukseen.

Invalidiliitto toimii vammaisten lasten hyväksi esimerkiksi tarjoamalla perheille vertaistukea ja kuntoutusta.

–Haluamme kuitenkin tehdä enemmän, eli vaikuttaa lasten asenteisiin, kertoa heille vammaisuudesta ja siitä, miten kohdata vammaisia henkilöitä. Tavoitteenamme on toimittaa 10 000:lle lapselle erilainen puuhakirja, kertoo keräyspäällikkö Petri Äikiä Invalidiliiton varainhankinnasta.

Uudenlaista varainhankintaa

Puuhakirja on osa uudenlaista varainhankintaa, toimintaa jossa on enemmän kuin yksi voittaja. Invalidiliitto on parhaillaan yhteydessä suomalaisiin yrityksiin ja yhteisöihin tarjoten heille mahdollisuutta paitsi tukea Invalidiliittoa myös edistää lasten asennekasvatusta. Tällöin yritys ostaa puuhakirjat esimerkiksi yhdelle lähialueensa esikouluryhmälle.

Yksi kirja maksaa 50 euroa sisältäen alv:n 10 %. Esikouluryhmille lahjoitettaviksi tarjotaan valmiita kirjapaketteja. Esimerkiksi kirjat pienelle esikouluryhmälle (10 kirjaa) 250 € + alv 10% ja kirjat suurelle esikouluryhmälle (25 kirjaa) 500 € + alv 10 %. Kirjat itselle tai esikouluryhmään voi tilata osoitteesta www.i-puoti.fi tai Invalidiliiton puhelimitse toimivalta varainhankkijalta.

Kirjojen tuotto ohjataan lyhentämättömänä Invalidiliiton kotimaiseen vammaistyöhön. Myyntituotoilla järjestetään mm. leirejä perheille, joiden lapsella on harvinainen vamma. Lisäksi varoilla mahdollistetaan puhelinneuvontaa sekä Invalidiliiton vaikuttamistoimintaa vammaisten ihmisten oikeuksien hyväksi.

Lisätietoa puuhakirjasta sekä erityislasten vanhempien tarinoita löytyy osoitteesta www.invalidiliitto.fi/tuetoimintaa

Lisätiedot:

Petri Äikiä, keräyspäällikkö

p. 0400 664 976

petri.aikia@invalidiliitto.fi

Elina Lakso, varainhankinnan suunnittelija

elina.lakso@invalidiliitto.fi

Invalidiliitto ry

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö. Invalidiliitto tekee työtä yhteiskunnassa niin, että toimiva arki mahdollistaa fyysisesti vammaiselle ihmiselle itsenäisen ja hyvän elämän. www.invalidiliitto.fi