Lohjalle avattu uusi Validia-talo fyysisesti vammaisille: Avoimet ovet ke 17.6. klo 16-18

Keväällä 2015 valmistunut Lohjan Validia-talo tarjoaa vammaisille henkilöille itsenäistä asumista tukevia asuntoja. Esteettömään asumiseen ja toimiviin tilaratkaisuihin pääsee tutustumaan Avoimien ovien päivänä, keskiviikkona 17.6. klo 16-18, osoitteessa Riikuntie 3. Talo sijaitsee luonnonkauniissa ympäristössä Lohjan Virkkalassa, lähellä kauppoja ja palveluita.

Itsenäistä asumista, apu lähellä

Lohjan Validia-talo on 16 asunnon pienkerrostalo. Asunnot ovat 40 m²:n ja 40,5 m²:n esteettömiä yksiöitä. Suunnittelussa on huomioitu lisätilan tarve: taloon on mahdollista rakentaa yksi isompi perheasunto. Yksi asunnoista on sisustettu lyhytaikaiseen asumiseen esimerkiksi omaishoitajan vapaiden ajaksi.

Talon tilat ja toiminnot mahdollistavat itsenäisen asumisen. Henkilökunnan apua on kuitenkin saatavissa ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Tilaratkaisut mahdollistavat sujuvan liikkumisen pyörätuolilla ja käytännölliset yksityiskohdat, kuten sivulle kääntyvä uuninluukku ja säädettävä keittiötaso lisäävät asumismukavuutta. Asukkaiden käytössä on myös esteetön, tilava sauna ja pesutupa.

Lisätietoa talosta: www.validia-asuminen.fi/lohja

palveluesimies Katariina Lahtinen

katariina.lahtinen@validia.fi

• pyörätuoli
  • liikkumisesteinen
  • esteettömyys
  • invalidiliitto
  • validia asuminen
  • validia
  • avoimet ovet
  • vammaispalvelu
  • palvelutalo
  • asumispalvelut
  • palveluasuminen
  • vammaiset
  • rakentaminen

Alueet

• Uusimaa

Validia Asuminen – Invalidiliiton Asumispalvelut Oy

Validia Asuminen on kotimainen yritys, joka tarjoaa asumispalveluita ja kotiin vietäviä palveluita vammaisille henkilöille ja ikäihmisille. Validia Asuminen on yhteiskunnallinen yritys ja osa Invalidiliitto-konsernia.