Puhallustikan MM-kilpailu Lempäälän Ideaparkissa

Invalidiliitto järjestää suuren suosion saavuttaneet puhallustikan MM-kilpailut toisen kerran kesäkuun lopussa. Viimevuotinen mestaruus ratkesi Tampereen Apuväline-messuilla, ja pokaalin vei kotiin Toini Tolvanen Orimattilasta. Tämän vuoden kisaan ovat tervetulleita uudet ja vanhat lajin harrastajat.

- Puhallustikka on oivallinen laji koko kansan laji, sillä se soveltuu ihan kaikille. Tämän vuoden MM-kisan alaikärajaksi olemme asettaneet seitsemän vuotta, yläikärajaahan ei tunnetusti ole, kertoo järjestötyön suunnittelija Mika Saastamoinen Invalidiliitosta.

Tänäkin vuonna kilpailuisäntänä toimii hiihtolegenda Juha Mieto, joten luvassa on leppoisaa sanailua ja hauskaa kisatunnelmaa.

Kilpailun säännöt ovat yksinkertaiset. Jokaisella kilpailijalla on viisi puhallusta kuuden metrin etäisyydeltä tavalliseen tikkatauluun. Parhaat suoritukset palkitaan, ja osallistuminen on maksutonta, kuten myös suoritusten seuraaminen.

Puhallustikan MM Ideaparkissa Lempäälässä 28.6. klo 12–15. Hallitseva maailmanmestari haastaa tämänvuotiset kilpailijat klo 14.

Lisätietoja:

Järjestötyön suunnittelija Mika Saastamoinen, Invalidiliitto ry, p. 044 7651375, mika.saastamoinen@invalidilitito.fi

• vammaisurheilu
  • urheilutapahtuma
  • maailmanmestari
  • mm
  • maailmanmestaruuskilpailut
  • puhallustikka
  • invalidiliitto
  • vammaiset

Invalidiliitto ry

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö. Invalidiliitto tekee työtä yhteiskunnassa niin, että toimiva arki mahdollistaa fyysisesti vammaiselle ihmiselle itsenäisen ja hyvän elämän. www.invalidiliitto.fi