RAX Hyvinkäälle Invalidiliiton Helppo liikkua -tunnus

Invalidiliiton Helppo liikkua -tunnus myönnettiin jo toista kertaa Rax Ravintolat Oy:n ravintolalle. Tällä kertaa tunnuksen sai Rax Hyvinkää, joka sijaitsee Hyvinkäällä Kauppakeskus Willassa. Restel on edelleen valtakunnallisesti ainoa Helppo liikkua -kampanjassa mukana oleva hotelli- ja ravintola-alan kumppani.

Kauppakeskus Willan Rax -ravintolan ravintolatiloja on muunneltu esteettömiksi yhteistyössä Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE:n asiantuntijoiden kanssa. Suunnittelussa on pyritty tekemään tiloista kaikille mahdollisimman helppoja liikkua. Rax:in henkilökunta on myös valmiina avustamaan ja palvelemaan apua tarvitsevia asiakkaita.

– Edelläkävijän rooli on aina haastava, mutta uskon, että asiakkaat alkavat arvostaa Helppo liikkua- tunnusta ravintolan sisäänkäynnin läheisyydessä. Sehän kertoo, että kaikki asiakkaat ovat tervetulleita, liikkuvat he sitten lastenvaunujen, rollaattorin, pyörätuolin tai isojen kantamusten kanssa, eikä pöytien väliin tarvitse ahtautua, kertoo Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE:n johtaja Kirsti Pesola.

Rax Hyvinkään henkilökunnalle esteetön liikkuminen ja toimiva palvelu ovat tärkeä asia

Rax Hyvinkään tunnuksen edellyttämät muutokset helpottavat kaikkien asiakkaiden liikkumista ravintoloiden tiloissa.

– Rax Hyvinkään konseptin mukainen sisustus ja selkeät opasteet helpottavat kaikkien asiakkaiden asioimista ravintolassa. Helpon liikkumisen myötä kiinnitämme erityistä huomiota myös henkilökunnan palveluvalmiuksiin, kertoo Rax -ketjun ketjujohtaja Riikka Hynninen.

Helpon liikkumisen lisääminen on Restelille osa yrityksen yhteiskuntavastuuta ja asiakasmukavuutta

Invalidiliiton Helppo liikkua -tunnuksen edellytykset huomioidaan jatkossa mahdollisuuksien mukaan kaikissa Restelin ravintoloissa, hotelleissa ja kylpylöissä. Edellytykset otetaan huomioon tulevaisuudessa myös Restelin toimipaikkauudistuksissa sekä uudisrakentamisessa. Tällä hetkellä muutoksia suunnitellaan kahteentoista jo olemassa olevaan kohteeseen, joista osa on ruokaravintoloita.

Helppo liikkua on Invalidiliiton valtakunnallinen kampanja, jonka tavoitteena on tehdä arjen liikkumisesta sujuvaa ja helppoa. Kampanjan avulla ihmisiä myös aktivoidaan kertomaan, mitkä ovat helppoja tai hankalia paikkoja liikkua. Helppo liikkua -sivuston kartan kautta jokainen voi jakaa omia kokemuksiaan esteettömyyteen liittyen. Invalidiliiton laatimat Helppo liikkua -kriteerit täyttävät palvelu tai kohde voi hakea Invalidiliitolta Helppo liikkua -tunnusta.

Lisätietoja Helppo liikkua -kampanjasta: http://helppoliikkua.fi/

Lisätietoja:

Rax Ravintolat Oy, ketjujohtaja Riikka Hynninen, puh (09) 733 5316, riikka.hynninen@restel.fi

www.rax.fi, www.restel.fi

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• rax
  • hyvinkää
  • vammaiset
  • restel
  • liikkumisesteinen
  • invalidiliitto
  • helppo liikkua