Mama Ethiopian linssipata tuo aidot etiopialaiset maut lautasellesi

Mama Ethiopian linssipata on lempeän tuliselta maistuva aito afrikkalainen kasvisruoka. Etiopiasta Suomeen yrittäjäksi kotiutunut Wulita Bezabeh valmistaa Pohjanmaalla maukasta linssipataa, jonka löydät uudistuneessa pakkauksessa kaupan pakastealtaasta.

Linssipadassa maistuvat itse linssien lisäksi tomaatti sekä etiopialaiselle ruualle tyypillinen mausteseos Berberé. Siinä on 14 eri maustetta ja yrttiä, muun muassa chiliä, basilikaa, neilikkaa ja korianteria. Se antaa linssipadalle eksoottisen maun lisäksi myös sen kauniin punaisen värin. Lisäaineita Mama Ethiopian linssipadassa ei ole lainkaan, ja se on myös gluteeniton ja laktoositon.

Aitoa ja mutkatonta

Vaikka Mama Ethiopian tuotteita ei enää yrityksen alkuaikojen tapaan valmistetakaan koulukeittiössä vaan elintarviketehtaassa, Mama Ethiopian yrittäjä Wulita Bezabeh on edelleen aina itse mukana tuotteidensa valmistuksessa. Mama Ethiopian tuotteet ovat muutoinkin varsin aidosti etiopialaisia, sillä niissä käytettävä Berberé-mausteseos tulee suoraan Etiopiasta Wulitan siskolta.

- Haluan valmistaa ruokaa, joka on herkullista, terveellistä ja nopeaa tehdä arjen kiireen keskellä, kertoo Wulita. Samalla haluan myös tarjota suomalaisille helpon tavan tutustua etiopialaiseen ruokakulttuuriin. Näistä aineksista on tehty Mama Ethiopia. Sen tuotteet ovat niitä samoja ruokia, joita kokkaan perheelleni ja ystävilleni – mittakaava vain on isompi, naurahtaa Wulita.

Lupa kokeilla

Linssipadan seuraksi sopii sekä riisi että peruna ja vaikkapa pitaleipä tai salaatti. Linssipata puolestaan sopii kaveriksi vaikkapa liharuualle. Kokeilemalla löytää omat suosikkinsa!

- Etiopialainen ruoka on aika tulista, ja pidän itse siitä, että ruoka maistuu kunnolla. Jos haluaa, voi makua pehmentää crème fraichella tai ruokakermalla – ja olenpa kuullut joidenkin lorauttavan sekaan vähän kookosmaitoakin, vinkkaa Wulita.

Mama Ethiopia –linssipata maksaa noin 5,50 €, ja sitä löytyy tällä hetkellä Etelä-Suomen ja Pohjanmaan kauppojen pakastealtaista. Tarkempi lista löytyy osoitteesta www.mama-ethiopia.fi/mista-ostaa.

Kasvisruualla vaihtelua ja keveyttä

Valmisruokatarjonta kasvisruuista on edelleen melko suppea, ja siksikin Mama Ethiopian linssipata on saanut paljon kiitosta kuluttajilta maistuvuudestaan ja lisäaineettomuudestaan. Kasvisruoka on oiva keino keventää ja monipuolistaa ruokavaliotaan ja samalla pienentää ympäristökuormitustaan. Esimerkiksi linsseissä on paljon proteiinia, ja silti niiden ympäristökuormitus on vähäinen lihaan verrattuna. Kannattaa kokeilla kasvispäivää!

Lisätietoja:

www.mama-ethiopia.fi

www.facebook.com/MamaEthiopia.fi

Lehdistökontakti Johanna Tanhuanpää, Invenire Oy, puh: 040-8228140, sähköposti: johanna.tanhuanpaa@invenire.fi

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• food revolution day
  • mama ethiopia
  • valmisruoka
  • linssipata
  • kasvisruoka
  • etiopialainen ruoka
  • aito ruoka

Mama Ethiopia on vuonna 2007 perustettu pietarsaarelainen elintarvikealan yritys. Yritys valmistaa ja markkinoi gourmet-tasoista valmisruokaa ilman lisäaineita, gluteenia tai laktoosia. Mama Ethiopian tuotteet – broileri-, jauheliha- ja linssipata – ovat etiopialaisittain maustettuja, mutta Suomessa valmistettuja pakasteaterioita. Tuotteissa käytetty liha on suomalaista. Kaunis punainen värisävy ja eksoottinen maku tulevat etiopialaisesta, maailmankuulusta Berberé-mausteseoksesta, joka koostuu 14:sta eri mausteesta ja yrtistä.