Team PETRONAS De Rooy IVECO  - Dakar 2019
Team PETRONAS De Rooy IVECO - Dakar 2019

Dakar 2019 - Team PETRONAS De Rooy IVECO on valmis maailman kovimpaan rallikilpailuun

Team PETRONAS De Rooy IVECO osallistuu 41. Dakar-ralliin neljällä IVECO Powerstarilla. Tiimin kuljettajina toimivat Dakar-rallin kaksinkertainen voittaja Gerard De Rooy, Afrikan Eco Race 2018 -voittaja Federico Villagra, Dakar 2018:n neljän etapin voittaja ja menestyksekkäin kuljettaja Ton van Genugten sekä kokenut Maurik van den Heuvel.

Valmistelut maailman vaativimpaan rallikilpailuun ovat täydessä käynnissä: Ajoneuvoille on suoritettu lähtötarkastukset Le Havressa ja ne on lastattu Peruun menevään laivaan. Kaksi ykköskuljettajaa, Gerard De Rooy ja Federico Villagra sekä kaikkien aikojen vahvin PETRONAS De Rooy IVECO -tiimi pyrkivät uusimaan viime vuoden Afrikan Eco Racen ja Dakarin vuosien 2012 ja 2016 voitot.

Team PETRONAS De Rooy IVECO lähtee äärimmäisiin kisamaastoihin neljän IVECO Powerstarin voimin. IVECO on yhdeksän vuoden ajan ollut Team PETRONAS De Rooy IVECOn virallinen tukija, joka on tarjonnut tiimin käyttöön ajoneuvot, moottorit ja varaosat. Tiimijohtaja Gerard De Rooy kilpailee jäykkäakselisella IVECO Powerstarilla, jolla hän saavutti Africa Eco Race 2018:n voiton. Gerardin ja hänen tiiminsä neljä Powerstaria on varustettu jopa 1 000 hv tehoisilla FPT Industrialin suunnittelemilla IVECO Cursor 13 -moottoreilla.

Dakar 2019, joka on legendaarisen kilpailun 41. järjestämiskerta - ja 11. kerta Etelä-Amerikassa - ajetaan tällä kertaa kokonaan Perussa. Kilpailu alkaa ja päättyy maan pääkaupungissa Limassa. Ralli koostuu kymmenestä kovasta etapista, joiden yhteispituus on 5 000 km. Noin 70 % kilpailusta ajetaan hiekalla, mikä tekee kilpailusta osallistujille erityisen haastavan.

IVECOn toimitusjohtaja Pierre Lahuttekommentoi: "Odotamme innolla, että ajoneuvomme joutuvat testiin maailman kovimmassa rallikisassa ja osoittavat jälleen kerran, että IVECO-maastoajoneuvojen maine korkealaatuisina ja luotettavina työkaluina on ansaittu. Kun Federico Villagra uutena vahvistuksena liittyi mestari Gerard De Rooyn johtamaan neljän auton tiimiin, meillä on tänä vuonna kilpailussa poikkeuksellisen vahva tiimi, jossa on kaksi jatkuvasti luokkansa kärkeen sijoittunutta huippukuljettajaa. Tiimiä täydentää kaksi muuten erittäin kokenutta kuljettajaa, Ton van Genugten ja Maurik van den Heuvel. Haluan ilmaista kiitollisuutemme heidän päättäväisyydestään ja luotan heidän kykyynsä yltää erinomaisiin tuloksiin tulevassa kilpailussa."

Gerard De Rooy, Dakar-voittaja vuosina 2012 ja 2016, lähtee yhdessä kakkoskuljettaja Moi Torrallardonan kanssa tavoittelemaan uutta voittoa IVECO Powerstar Evo 3:lla kilpailijanumerolla 503. Mukana Powerstarin kyydissä on myös mekaanikko Darek Rodewald, joka varmistaa tekniikan toimivuuden koko kilpailun ajan.

Palkintokorokkeelle IVECO Powerstar Evo 3:n ohjaimissa kilpailijanumerolla 505 tähtää Federico Villagra. Kakkoskuljettajana hänellä on Ricardo Torlaschi ja mekaanikkona Adrian Yacopini.

Kolmatta Powerstar Evo 2:aa kilpailijanumerolla 509 ajaa Dakar 2018:n neljän etapin voittaja ja menestynein kuljettaja Anton van Genugten kakkoskuljettajanaan Bernardus Der Kinderen ja mekaanikkona Peter Willemsen.

Maurik van den Heuvel, PETRONAS De Rooy IVECO -tiimin uusi tulokas, joka on sijoittunut edellisissä kilpailuissa järjestelmällisesti kymmenen parhaan joukkoon, ajaa neljättä Powerstar Evo 2:ta (numerolla 513) kartanlukijanaan Peter Kuijpers ja mekaanikkona Martijn van Rooij.

TEAM PETRONAS DE ROOY IVECO - SPONSORI

Tiimin sponsorina ja teknisenä kumppanina toimii jo kahdeksatta vuotta peräkkäin PETRONAS Lubricants International, jonka valikoimiin kuuluu mm. IVECOn kanssa yhteistyössä kehitettyjä niin kevyisiin kuin raskaisiinkin ajoneuvoihin soveltuvia voiteluaineita, käyttönesteitä (esim. vaihteistoöljy PETRONAS TUTELA) ja muita tuotteita, jotka auttavat pitämään tiimin ajoneuvot liikkeellä kovassa kisassa. Koko tiimi käyttää edistyksellistä lisäaineteknologiaa hyödyntävää, moottorin kattavaa suojausta, luotettavuutta ja parempaa suorituskykyä silmälläpitäen kehitettyä PETRONAS Urania Premium -moottoriöljyä.

Automerkin laajaan valikoimaan kuuluu myös Daily, ajoneuvo joka kattaa 3 – 7,2 tonnin kokonaispainoalueen, Eurocargo painoalueelle 6 – 19 tonnia, Trakker (tarkoitettu maasto-olosuhteisiin) sekä Stralis, nämä molemmat yli 16 tonnin kokonaispainoalueelle. Lisäksi IVECOn Astra –mallilinjaan kuuluu maastokuorma-autoja, tukevia ja tarkoituksenmukaisia lavakuorma-autoja sekä lisäksi erityiskäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.