Team Petronas IVECO - IVECO Powerstar.

PETRONAS De Rooy IVECO -tiimi valmiina vuoden 2018 Dakar-ralliin ja Africa Eco Raceen

IVECO on jo kahdeksatta vuotta peräkkäin PETRONAS De Rooy IVECO -tiimin virallinen sponsori ja tarjoaa tallille ajoneuvot, moottorit ja varaosat. IVECO Powerstar -ajoneuvoissa on jopa 1000 hv:n IVECO Cursor 13 -moottorit, jotka FPT Industrial (CNH Industrialin voimansiirtotuotemerkki) on suunnitellut kilpailuja varten.

DAKAR 2018

Neljäskymmenes Dakar-ralli alkaa Limasta 6. tammikuuta. Lähes 9000 kilometriä pitkä kilpailureitti koostuu 14 etapista ja kulkee Perusta Bolivian kautta Argentiinan Córdobaan.

Kazakstanilainen Artur Ardavichus kilpailee #508 IVECO Powerstarilla, jonka kyydissä ovat myös kakkoskuljettaja Serge Bruynkens ja mekaanikko Michel Huisman.

Hollantilainen kuljettaja Ton van Genugten, kakkoskuljettaja Peter Willemsen ja mekaanikko Bernard der Kinderen kilpailevat myös Dakar-rallissa PETRONAS De Rooy IVECO -tiimissä #509 IVECO Powerstarilla.

AFRICA ECO RACE 2018

Kymmenes Africa Eco Race starttaa virallisesti 31. joulukuuta Monacosta, ja ensimmäinen etappi alkaa 2. tammikuuta Nadorista. Dakariin päättyvä reitti on 6500 kilometriä pitkä ja koostuu 12 etapista, joista viisi on Marokossa, kuusi Mauritaniassa ja yksi Senegalissa.

Tiimin johtaja Gerard de Rooy kilpailee #400 IVECO Powerstarilla yhdessä kokeneen kakkoskuskin Moi Torrallardonan ja mekaanikko Darek Rodewaldin kanssa.

Wuf van Ginkel, kakkoskuski Erik Kofman ja mekaanikko Bert van Donkelaar kilpailevat #403 IVECO Powerstarilla.

PETRONAS DE ROOY IVECO -TIIMIN SPONSORIT

Tänä vuonna yksi tiimin sponsoreista on italialainen nosturivalmistaja Fassi Gru, joka on nyt ensimmäistä kertaa mukana näissä rallikilpailuissa.

FPT Industrial on CNH Industrialin brändi, joka suunnittelee ja valmistaa akseleiden ja vaihteistojen lisäksi moottoreita maantie-, maasto- ja merikäyttöön sekä voimantuotantoon. Se on PETRONAS De Rooy IVECO -tiimin tekninen sponsori.

Sparco suunnittelee, valmistaa ja myy moottoriurheilussa käytettäviä haalareita ja kenkiä. Yritys tarjoaa tiimin kuljettajille kilpailuasut ja -varusteet.

PETRONAS Lubricants International on PETRONAS De Rooy IVECO -tiimin nimikkosponsori ja tekninen yhteistyökumppani, joka tarjoaa voiteluaineet ja käyttönesteet ralli- ja tukiajoneuvoille. Tiimi käyttää korkealaatuista PETRONAS Urania -moottoriöljyä, joka on kehitetty edistyksellisen lisäaineteknologian avulla ja joka mahdollistaa moottorin täydellisen suojauksen sekä paremman tehokkuuden ja suorituskyvyn.

Seuraa tapahtumia osoitteessa www.iveco.com/TeamPetronasDeRooyIveco

IVECO pitää fanit ajan tasalla Etelä-Amerikan ja Afrikan rallitapahtumista osoitteessa www.iveco.com/TeamPetronasDeRooyIveco. Lisäksi IVECOn somekanaville päivitetään uutisia, raportteja, videoita ja kuvia päivittäin.

Automerkin laajaan valikoimaan kuuluu myös Daily, ajoneuvo joka kattaa 3 – 7,2 tonnin kokonaispainoalueen, Eurocargo painoalueelle 6 – 19 tonnia, Trakker (tarkoitettu maasto-olosuhteisiin) sekä Stralis, nämä molemmat yli 16 tonnin kokonaispainoalueelle. Lisäksi IVECOn Astra –mallilinjaan kuuluu maastokuorma-autoja, tukevia ja tarkoituksenmukaisia lavakuorma-autoja sekä lisäksi erityiskäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.