Be Inspired - syksy/talven 19/20 tärpit

Be Inspired - syksy/talven 19/20 tärpit

Syksyn ja talven 19/20 mallisto esiteltiin Kööpenhaminassa järjestetyssä kutsuvierastilaisuudessa, johon saapui median edustajia sekä paikallisia vaikuttajia eri Euroopan maista. Suomesta paikalle oli kutsuttuina somevaikuttaja Marjaana Lehtinen sekä toimittaja Michaela Söderholm.

Showroom tyylinen esillepano toi syksyn uutuudet ja trendit loistavasti esille ja tarjosi samalla paikalla olleille vaikuttajille oivallisia sisustusratkaisuja ja -ideoita. Huoneittain rakennettu kokonaisuus kiinnosti kävijöitä selkeästi; kameroiden keskittyessä yksityiskohtiin, pääsi huonekaluja, tekstiilejä sekä astiastoa testaamaan käytännössä.

Suuren mielenkiinnon tilaisuudessa sai erityisesti painopeitot, jotka ovat uudenlainen ratkaisu uniongelmista kärsiville henkilöille.

– Painopeitto rauhoittaa nukahtamista, vähentää stressihormonia ja syventää yksilön unta, JYSK Suomen markkinointipäällikkö Riikka Nuutinmäki kertoo tuotteesta.

JYSKin pääsuunnittelija Rikke Blæsild ja uuden malliston tärpit

Mallisto koostuu kolmesta eri inspiraatiosarjasta, joita on työstetty yli kahden vuoden ajan. Jyskin pääsuunnittelija Rikke Blæsild oli tapahtumassa kertomassa tarkemmin uusien mallistojen synnystä ja yksityiskohdista.

– Seuraamme jatkuvasti trendejä ja haemme inspiraatiota kaikesta mitä näemme tai kuulemme vaikka kahvipöydässä keskusteltavan. Mietimme myös tarkasti mitä tarpeita kullakin markkina-alueella on, hän kiteyttää.

Kansainvälisenä brändinä JYSK ottaa huomioon eri maiden tyylit ja tavat niin sisustuksessa, kuin esimerkiksi vuodevaatteissa. Tämä luo oman lisänsä suunnittelijan työnkuvaan.

– Joudumme ottamaan huomioon eri maiden nukkumistavat ja -kulttuurin. Siinä missä pohjoismaissa asiakkaat haluavat paksun peiton yöksi, kreikkalaiset eivät puolestaan käytä peittoja ollenkaan, hän naurahtaa. Työskentelemme läheisesti paikallisten toimijoiden kanssa, jotta tuotteemme vastaavat asiakkaiden tarpeita kussakin maassa.

Uuden malliston kolme kantavaa tyyliä ovat Reflexion, The Next Wave sekä Memphis.

– Reflexionin inspiraationa on toiminut astrologia, kuu ja tähdet sekä erilaiset tekstuurit. Printtikuosi väistyy sisustuksessa pois; sen sijaan tänä syksynä nähdään paljon yksittäisiä värejä ja sävyjä, Blæsild toteaa.

The Next Wave on puolestaan saanut vaikutteita Islannin, Färsaarten sekä Grönlannin saaristoelämästä. – Skandinaavisuus tulee esille erityisesti luonnon kautta. Haimme jään elementtejä sekä meren sävyjä kuten sinistä ja vihreää mallistoon, suunnittelija kertoo innoissaan.

Kolmesta tyylistä viimeisenä on leikkisä ja hauska Memphis.

– Halusimme ennen kaikkea leikitellä sisustuksella ja väreillä, sillä miksipä ei? Art Deco-tyyliä sekä 1930- ja 1980-lukujen inspiroimaa ideaa pidettiin aluksi järjettömänä, mutta tästä on tullut varsinainen menestys! Rikke Blæsild naurahtaa.

Malliston parhaimmaksi ominaisuudeksi suunnittelija mainitsi sen monipuolisuuden sekä hinnan.
– Pieneenkin kotiin saa luotua mielenkiintoisia yksityiskohtia. Ennen kaikkea haluamme tuoda isolle yleisölle mahdollisuuden sisustaa tyylikkäästi edullisemmin, suunnittelija kertoo.

Suomalaisille suunnittelija lähettää terveisiä:

–Pitäkää hauskaa, nauttikaa ja olkaa villejä!

Teksti ja kuvat: Michaela Söderholm

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3400 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.